حملات شدید هوایی روسیه و سوریه به ریف ادلب چه پیام هایی دارد؟

سه شنبه 6 تير 1402 - 11:59

کارشناس مسائل روسیه، حملات هوایی روسیه و سوریه به مواضع گروه‌های تروریستی مسلح در حومه ادلب را با توجه به حملات اخیر تروریست‌ها به غیرنظامیان در راستای حمله تادیبی دانست.

العالم - سوریه

سمیر ایوب در گفت‌وگو با شبکه العالم در برنامه « مع الحدث » گفت: به نظر می‌رسد حملات هوایی دربردارنده پیامی شدید اللحن برای گروه‌های تروریستی و همچنین ترکیه است، مبنی بر اینکه مشغولیت روسیه به عملیات نظامی در اوکراین، این کشور را از ایفای نقش در سوریه باز نمی دارد. به ویژه که گروههای مسلح و حتی ترکیه اخیرا زمزمه هایی می کنند و باور دارند که روسیه حضور خود در سوریه را کاهش داده و دیگر مانند گذشته بدان توجهی نمی کند. اما به نظر می رسد مشارکت مقتدرانه روسیه در این عملیات به همگان ثابت می کند که روسیه نمی تواند سوریه را رها کند و نمی تواند از نقش خود در حل بحران سوریه دست بردارد.

وی با اشاره به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت سوریه گفت : روسیه بیش ازهر زمان دیگری به حل بحران سوریه علاقه مند است که درجهت خدمت به منافع این کشور باشد.

وی افزود : این مساله بدان معناست که روسیه بر موضع خود اصرار دارد که هرگونه توافق بین ترکیه و سوریه تنها بر اساس احترام به حاکمیت سوریه، مبارزه با گروه‌های تروریستی و لزوم پایبندی آنکارا به توافق‌های قبلی با مسکو در سوچی است که آن را اجرا نکرده است.

پربیننده ترین خبرها