در گفتگو کارشناسی نظامی سوری با شبکه العالم بررسی شد؛

اهداف حملات سوریه و روسیه به پایگاه تروریست‌ها در ریف ادلب

سه شنبه 6 تير 1402 - 12:06

کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد: حملات سوریه و روسیه به پایگاه تجهیز و استقرار تروریست ها در ریف ادلب اهداف مختلفی دارد.

العالم - سوریه

سرتیپ هیثم حسون در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه " مع الحدث " اظهار داشت: هدف اول جلوگیری از اجرای عملیات گروه های تروریستی علیه غیرنظامیان است. موضوع دوم وارد کردن خسارات جنگی به تروریست ها و سومین هدف، اجرای یک عملیات شناسایی نیرومند توسط ارتش عربی سوریه برای آگاهی از توانایی‌های رزمی تروریست‌ها و اطلاع از محل موضع گیری و استقرار آنهاست.

وی تصریح کرد: موضوع چهارم و مهم، تلاش ارتش سوریه برای تغییر خطوط تماس و درگیری با گروه های تروریستی با هدف راندن آنها و پیشروی به قلمرو آنها و رسیدن به سمت عمق این گروه ها مانند جسر الشغور و جبل الزاویه برای کنترل جاده انفور است.

حسون همچنین افزود : هدف از این عملیات جلوگیری از دور زدن توافق هایی است که ترکیه آن را امضا کرده اما اجرا نکرده، مانند نقشه راهی که روسیه گفته است برای خروج نیروهای اشغالگر ترکیه و توقف گروه های تروریستی تهیه کرده است.

وی ادامه داد : ترکیه به بهانه ناتوانی ارتش سوریه از رسیدن به مرز و حضور گروه های تروریستی از عقب نشینی خودداری کرده، درحالی که تعریف ترکیه از تروریسم متفاوت است، زیرا اصرار دارد که شبه نظامیان کرد جدایی طلب فقط تروریست هستند.

پربیننده ترین خبرها