روزنامه صهیونیستی: کابینه نتانیاهو، مشوّق جنایات در کرانه باختری است

روزنامه صهیونیستی: کابینه نتانیاهو، مشوّق جنایات در کرانه باختری است
سه شنبه 6 تير 1402 - 19:36

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی که در جریان سیاستهای کابینه این رژیم قرار دارند، گزارش داد که افزایش جنایات صهیونیستها در کرانه باختری با مجوز این کابینه صورت می‌گیرد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع امنیتی وابسته به رژیم موقت صهیونیستی امروز سه‌شنبه از اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و عدم برخورد کابینه این رژیم با این تحرکات، انتقاد کردند.

روزنامه هاآرتض به نقل از این منابع گزارش داد: تروریسم شهرک‌نشینان با تشویق وزرا و اعضای احزاب ائتلافی در کنست (پارلمان) صورت می‌گیرد. در سطح سیاسی هم به سرویسهای امنیتی اجازه داده نمی‌شود نیروهای خود را در کرانه باختری تقویت کنند تا بتوانند از جنایات قومی جلوگیری کنند». منظور صهیونیستها از جنایات قومی، جرایمی است که اسرائیلیها علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شوند.

به گفته این منابع، در سطح سیاسی به سرویسهای امنیتی گفته شده است که از ورود تجهیزات به شهرک‌های صهیونیستی جدید جلوگیری نکنند. هدف سیاستمداران اسرائیلی، گسترش شهرک‌سازی و اشغال هر چه بیشتر اراضی فلسطین است.

رژیم موقت صهیونیستی که پیش از این به تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستهای اردن و مصر وعده داده بود شهرک‌سازی را متوقف می‌کند، مطابق معمول، خلف وعده کرده و مجوز ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی جدید را صادر کرد.

نهاد موسوم به «شورای عالی برنامه‌ریزی و سازندگی» که وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی است، روز گذشته (دوشنبه) با مجوز ساخت پنج هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی جدید موافقت کرد و قرار است این واحدها در کرانه باختری احداث شود. این مجوزها در حالی صادر شده است که منابع صهیونیستی می‌گویند توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم، باعث صدور این مجوزها شده است.

صهیونیستها مدعی هستند که این اقدام اشغالگرانه، پاسخی به عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در شهرک «عیلی» است که به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد. مهند شحادة و خالد صباح مجریان این عملیات بودند. برخی از مسئولان صهیونیست هم گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد.

هاآرتض در ادامه به نقل از یک منبع امنیتی آگاه که در جریان سیاست کابینه نتانیاهو قرار دارد، گزارش داد، نیروهای امنیتی عملا سیطره میدانی ندارند و نمی‌توانند مانع از تجاوزات صهیونیستها در کرانه باختری شوند؛ به نحوی که «در این منطقه، پلیس حضور ندارد و به نظر نمی‌رسد که دیگر در آن حضور داشته باشد».

به گفته این منبع، از زمان عملیات شهادت‌طلبانه در شهرک اسرائیلی «عیلی» که سه‌شنبه گذشته صورت گرفت، صدها جنایت قومی توسط صهیونیستها صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که «منازل [مردم فلسطین] را به آتش کشیدند، خودروها و اراضی کشاورزی را آتش زدند و به سمت مردم فلسطین، سنگ پرتاب کردند»

عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در شهرک عیلی به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد. مهند شحادة و خالد صباح مجریان این عملیات بودند که پس از انجام به عملیات، به شهادت رسیدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها