تحلیل رئیس مرکز بین‌المللی «اسناد»از پیام رهبر انقلاب اسلامی به زائران خانه خدا

چهارشنبه 7 تير 1402 - 11:47

مدیر مرکز بین‌المللی اسناد گفت: محوریت پیام های آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در ایام حج بیانگر چالش‌های کل امت اسلامی است.

العالم _ ایران

جهاد سعد، مدیر مرکز بین‌المللی اسناد که در زمینه مطالعه و جمع آوری اسناد فعالیت می کند، در گفتگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه جهان اسلام در برهه تاریخی بسیار مهمی قرار دارد که همان برهه کاهش نفوذ آمریکا در منطقه، ظهور قدرت های متعدد بین المللی و نظام چندقطبی است، افزود: آیت الله خامنه ای آنگاه که موضوع چالش ها و تهدیدها در میان است، عموم مسلمانان را مورد خطاب قرار می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سوالات بزرگی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد از جمله اینکه جایگاه امت اسلامی در همه این تحولات کجاست، اینکه آیا ما از استعمار انگلیس و هژمونی آمریکا خارج می‌شویم تا به یک جریان دیگر قطبی‌سازی وارد شویم و اینکه آیا ما از نیرو و توانایی که امت اسلامی با همه اختلافات قومی و مذهبی در خود دارد، آگاه هستیم یا نه؟ گفت: سوال اصلی این است که آیا امت اسلامی با توجه به شرایط جدید، همگرایی بین ملت ها و کشورهای اسلامی را بهبود خواهد بخشید؟

جهاد سعد تاکید کرد: امت اسلامی باید از فرصت حج استفاده و وحدتی را که در گفتمان جمهوری اسلامی و در انقلاب اسلامی به عنوان یک واحد مکمل مورد توجه قرار گرفته است، تقویت کند.

وی افزود: امت اسلامی این جایگاه و توان را دارد که در دنیای امروز به عنوان یک قطب اصلی و تاثیرگذار مطرح شود.

استقبال مردم یمن از پیام رهبر انقلاب اسلامی به زائران

در همین حال محمد طاهر انعم، مشاور شورای عالی سیاسی یمن در گفت وگو با العالم گفت: یمنی ها سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ایران را در چارچوب دعوت مسلمانان به وحدت و توجه به توطئه هایی می دانند که دشمنان تلاش می کنند از طریق آنها این وحدت را از بین ببرند و میان امت اسلامی تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: حج یکی از مظاهر وحدت اسلامی و مراسم بسیار بزرگی است که قرآن کریم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به آن بسیار اهتمام ورزیده اند.

انعم خاطرنشان کرد، یکی از جلوه های مهم مناسک حج یکرنگی و یکدلی مسلمانان از نژادها و ملیت های مختلف است که نشان اتحاد و یگانگی است که قرآن کریم به آن دعوت کرده است.

پربیننده ترین خبرها