گزارش العالم از حال و هوای عید قربان در ترکیه و رونق بازار شیرینی های عربی

چهارشنبه 7 تير 1402 - 14:19

شهرهای ترکیه به ویژه استانبول در اعیاد مختلف مذهبی شاهد رونق عرضه شیرینی های مختلف از جمله شیرینی های عربی هستند و حالا با فرا رسیدن عید قربان مردم ترکیه و گردشگران عرب از ملیت های مختلف با خرید انواع شیرینی بر رونق این بازار افزوده اند.

العالم _ ترکیه

صاحبان شیرینی‌فروشی‌ها می‌گویند بسیار تلاش می کنند شیرینی هایی برای مشتریان عرب مهیا کنند که کاملا طعم شیرنی های کشور اصلی را داشته باشد تا مشتریان احساس کنند در کشور خودشات هستند.

احمد غراب، صاحب «شیرینی فروشی فلسطینی» در استانبول گفت: ما انواع شیرینی عربی و غیر عربی را درست می کنیم و به لطف خدا مشتریان ما زیاد هستند.

موفقیت شیرینی فروشی های عربی در ترکیه تنها به توانایی آنها در جذب مشتریان عرب محدود نمی شود، بلکه به جذب مشتریان محلی و گردشگران از سراسر جهان نیز تسری پیدا می کند. شیرینی های عربی صرف نظر از اینکه متعلق به چه کشوری است، بسیار محبوب و مورد علاقه گردشگران است.

فرانچسکا فریزا، گردشگر بریتانیایی می گوید: من اهل انگلیس هستم و برای گردشگری به اینجا آمده ام. همه درمورد شیرینی های عربی در استانبول صحبت می کنند. من آمده ام تا آنها را امتحان کنم. از طعم لذیذ آنها شگفت زده شدم. بسیار خوشحالم که طعم آنها را چشیده ام.

تجربه بازدید از شیرینی فروشی های عرب در ترکیه تنها محدود به چشیدن طعم غذاهای لذیذ نیست، بلکه فرصتی برای آشنایی با فرهنگ کشورهای عربی و سنت های آنهاست.

پربیننده ترین خبرها