میزبانی سوریه برای اولین بار پس از گذشت ۱۲ سال از یک رویداد بزرگ ورزشی

میزبانی سوریه برای اولین بار پس از گذشت ۱۲ سال از یک رویداد بزرگ ورزشی
شنبه 10 تير 1402 - 21:13

رئیس فدراسیون بسکتبال سوریه از موافقت فدراسیون بین المللی این رشته ( فیبا) با اعطای میزبانی مسابقات آسیایی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ به دمشق خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این برای اولین بار طی ۱۲ سال گذشته و از زمان آغاز درگیری در این کشور است که سوریه میزبان یک رویداد بزرگ ورزشی می‌شود.

سوریه همراه با تیم‌های عربستان، قزاقستان، اندونزی و هند در گروه دوم مسابقات قهرمانی بسکتبال آسیا انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دارد و قرار است مسابقات این گروه از ۱۲ تا ۲۰ آگوست در این کشور برگزار شود.

تیم‌های بسکتبال آسیا در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۵ گروه تقسیم شده‌اند تا در پایان مسابقات مقدماتی المپیک یک تیم جواز حضور در بازیهای المپیک پاریس را به دست آورد.

«طریف قوطرش» رئیس فدراسیون بسکتبال سوریه در گفت گو با خبرگزاری فرانسه میزبانی مسابقات بسکتبال مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط کشورش را از لحاظ سیاسی، امنیتی و ورزشی بسیار با اهمیت دانست.

وی افزود: این موضوع بسیار مهمی است که پس از وقفه طولانی از حضور در مسابقات خارجی، برای اولین بار میزبان مسابقات انتخابی المپیک باشیم.

به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون بسکتبال سوریه اضافه کرد: مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به درخواست کنفدراسیون آسیا به طور انحصاری در شهر دمشق برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم تیم ملی سوریه در این مسابقات خوب ظاهر شود.

پربیننده ترین خبرها