خبرنگار العالم: معترضان فرانسوی از خشونت و سرکوب پلیس هراسی ندارند

يکشنبه 11 تير 1402 - 17:41

خبرنگار شبکه خبری العالم در فرانسه از تداوم التهاب و تنش های شدید در خیابانهای فرانسه و حضور ملیت ها و ادیان مختلف در اعتراضات نسبت به کشته شدن پسر نوجوان مسلمان فرانسوی با گلوله پلیس در پاریس خبر داد.

العالم – اروپا

خبرنگار العالم در گفت وگو با برنامه مع الحدث خاطرنشان کرد، به رغم آنکه بیش از 30 درصد مردم فرانسه نژادپرست و ضد مهاجر هستند، اما همدردی با مسلمانان و اعراب در این کشور به خاطر کشته شدن این جوان مسلمان به شدت افزایش یافته است.

خبرنگار شبکه خبری العالم ادامه داد که اپوزیسیون فرانسه به دنبال سوار شدن بر موج اعتراضات برای ضربه زدن به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در آینده بسیار نزدیک است.

خبرنگار العالم همچنین درباره تهدیدات امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه مبنی بر اعمال قاطعیت برای توقف اعتراضات، تصریح کرد که ماکرون و وزیر کشورش تصور می کنند با اعزام گسترده نیروهای امنیتی به خیابان می توانند اعتراضات را با توسل به زور و به شکلی خونین مهار کنند، اما نمی دانند که آنها با شهروندانی درجه دو روبرو هستند که سال هاست در حاشیه و در معرض زور و خشونت هستند و از سرکوب نمی ترسند.

خشم غیرقابل کنترل معترضان در فرانسه در واکنش به شلیک مرگبار پلیس به "نائل" پسر نوجوان و 17 ساله فرانسوی در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از سه شنبه شب آغاز شده و دیشب (شنبه) برای پنجمین شب متوالی ادامه داشت. در این اعتراضات شاهد آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی و درگیری‌ پلیس با تظاهرکنندگان و دستگیری بیش از 2000 شهروند فرانسوی بنابر اعلام برخی رسانه های خبری، اجرای مقررات منع رفت و آمد هستیم.

ژرالد درمانین، وزیر کشور فرانسه گفته که کودکان ۱۳ ساله در میان بازداشت شدگان حضور دارند و میانگین سنی افراد بازداشت شده ۱۷ سال است.

پربیننده ترین خبرها