دبیرکل جهاد اسلامی: اتفاقی که در جنین افتاد یک پیروزی بزرگ بود

دبیرکل جهاد اسلامی: اتفاقی که در جنین افتاد یک پیروزی بزرگ بود
يکشنبه 18 تير 1402 - 14:25

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت که ناکامی رژیم صهیونیستی در یورش اخیر به اردوگاه جنین یک پیروزی تاریخی برای مقاومت بود.

العالم - فلسطین اشغالی

زیاد النَخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با تعدادی از خانواده‌های شهدای اخیر در اردوگاه جنین، یورش اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را یک ناکامی بزرگ برای این رژیم دانست.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، النخاله در این تماس تلفنی با تأکید بر اراده قوی مقاومت برای مقابله با «طرح صهیونیستی و تروریستی»، گفت که جهاد اسلامی فلسطین برای هر قطره خونی که در جنین ریخته شد افتخار می‌کند و آن را ارزشمند می‌داند.

دبیرکل جهاد اسلامی، افزود: «اتفاقی که در اردوگاه جنین افتاد، یک پیروزی بزرگ در برابر دشمن صهیونیستی بود؛ فرماندهی گردان جنین و همه گروههای مقاومت یک پایداری و شجاعت بزرگ میدانی از خود بروز دادند».

تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین از بامداد روز دوشنبه (۳ جولای) آغاز شد و ۴۸ ساعت ادامه یافت. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، که به شهادت ۱۲ نفر و جراحت بیش از ۱۴۰ تن دیگر منجر شد.

زیاد النخاله همچنین گفت که پیروزی در اردوگاه جنین در امتداد تمامی مبارزات قهرمانانه‌ای است که سریا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) و تمامی مقاومت در فلسطین به آن دست یافته‌اند.

دبیرکل جهاد اسلامی همچنین نبرد اخیر در اردوگاه جنین را آغاز مرحله جدیدی در برتری دست مقاومت در فلسطین دانست.

او همچنین از حمایت ساکنان اردوگاه جنین از نیروهای مقاومت در جریان یورش اخیر صهیونیست‌ها سخن گفت و آن را مایه مباهات مقاومت فلسطین و نشانه روشنی از پایگاه مردمی مقاومت در طول مبارزات ضد اشغالگری دانست.

منابع فلسطینی در طول هجوم دو روزه اشغالگران به جنین گزارش دادند که اهالی با ترک خانه‌هایشان آب و مواد غذایی برای مجاهدین فلسطینی کنار می‌گذاشتند.

رژیم صهیونیستی در شرایطی به تهاجم خود در جنین پایان داد که «دانیل هاگری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته در یک مصاحبه رادیویی به ناکامی این رژیم در تهاجم به اردوگاه جنین اذعان کرد.

او گفت: «اطلاعات امنیتی برای تحقق همه اهداف در اردوگاه جنین کافی نبود و بسیاری از گروههای مسلح از اردوگاه خارج شده بودند، از جمله گروهی که چند هفته پیش یکی از شهرک‌نشینان را در غرب جنین به قتل رساند».

در این راستا روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، چهارشنبه هفته گذشته (۵ جولای)، در تحلیل دستاوردهای تجاوز همه‌جانبه به جنین نوشت: «این عملیات نظامی، به تغییر راهبردی در جنین منجر نخواهد شد و در حد یک نمایش بود و چیزی فراتر از یک "قرص مسکن" برای شهرک‌نشینان نبود. مسکن برای بیماری که همه از درمانش ناامید شده‌اند».

یدیعوت در ادامه نوشت: «فلسطینی‌ها به اردوگاه بازخواهند گشت و عملیات‌ خود را از سر خواهند گرفت. فلسطینی‌ها دریافته‌اند، چیزی را که اسرائیل درک نکرده و آن این است که این عملیات با عملیات "السور الواقی ۲" بسیار فاصله داشت».

در این راستا زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در سخنان امروز خود گفت که مجاهدین جنین کسانی هستند که در جریان تهاجم سال ۲۰۰۲ یا خردسال بودند یا هنوز به دنیا نیامده بودند.

النخاله گفت: «اشغالگران متوهمانه گمان می‌کنند که می‌توانند آرمان آزادی قدس را در دل مردم جنین بکشند، دیروز پدران و امروز پسرها سنگر مقاومت در جنین را حفظ کرده‌اند».

پربیننده ترین خبرها