حماسه بزرگ پیروزی در سالروز آزادسازی موصل از اشغال داعش + ویدئو

سه شنبه 20 تير 1402 - 09:39

عراقی ها ششمین سالگرد آزادسازی شهر موصل در شمال این کشور از اشغال گروه تروریستی داعش را گرامی داشتند.

العالم - عراق

مردم شهر موصل با گرامیداشت جانفشانی ها و دلاوری های ارتش عراق و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی ، از مرجعیت عالیقدر دینی و فتوای جهاد کفائی برای آزادسازی شهر موصل قدردانی کردند.

شش سال پیش در چنین روزی ، اولین ثمره فتوای جهاد کفائی به بار نشست. به گونه ای که ساکنان موصل، آن حماسه ی جاودانه را به خاطر می آورند که دل عراقی ها را خنک کرد. آنها از همه نیروهای امنیتی، به ویژه الحشد الشعبی و فرماندهان پیروزی ، تشکر و قدردانی کردند.

دهم ژوئیه شش سال پیش میزان گرمای ناشی از شادی پیروزی بر گروه تروریستی داعش از گرمای این ماه بیشتر بود، موصل که به عنوان اولین استان عراق به دست داعش افتاد، آخرین نفس پروژه آمریکایی بود. به گونه ای که اهالی الحدباء آن حماسه ملی را به یاد می آورند که قدرت و پیروزی خود را بر تروریسم سیاه و بقایای رژیم بعث و عواملش ثابت کرد.

ساکنان موصل مواضع شجاعانه و شرافتمندانه نیروهای مسلح عراق به ویژه الحشد الشعبی ، مراجع دینی و فرماندهان پیروزی در مقابله با داعش را ارج نهادند و امروز آرامش و شور و شوق زندگی در این شهر جریان دارد و بسیاری از امکانات و زیرساخت های عمومی در این شهر بازسازی شده است.

انتظار می رود که مراسم و فعالیت های متنوعی برای گرامیداشت سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش در شهر موصل برگزار شود چرا که عراقی ها با آزادسازی موصل ، صفحه سفید دیگری از تاریخ خود را با فداکاری فرزندان خود و حامیانشان در جنگ علیه داعش ورق زدند.

پربیننده ترین خبرها