تأکید ارتش سودان بر آمادگی خود برای توقف جنگ

تأکید ارتش سودان بر آمادگی خود برای توقف جنگ
جمعه 23 تير 1402 - 12:34

شورای حکومتی سودان اعلام کرد ارتش این کشور آماده توقف جنگ با نیروهای واکنش سریع، مشروط بر توقف حملات این نیروها و آغاز گفتگوی سیاسی برای تشکیل دولت غیرنظامی است.

العالم - آفریقا

تنها چند ساعت پس از پایان کار کنفرانس کشورهای همسایه سودان در قاهره، شورای حکومتی سودان برای پایان جنگ با نیروهای واکنش سریع اعلام آمادگی کرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستار حل سیاسی بحران سودان و آغاز فرآیند سیاسی فراگیر برای بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور شدند.

به گفته پایگاه اخبار سودان، در این کنفرانس مقرر شد مکانیسمی در سطح وزرای خارجه کشورهای همسایه برای تدوین طرح و برنامه اجرایی شامل ارائه راه حل های قابل اجرا برای توقف جنگ در سودان ایجاد شود.

شورای حکومتی سودان همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد ارتش آمده است تا در صورت توقف حملات نیروهای واکنش سریع به مناطق مسکونی و مراکز دولتی و راه زنی آنها، عملیات نظامی را بلافاصله متوقف کند.

«عبدالفتاح برهان»، فرمانده ارتش سودان پیشتر اعلام کرده بود تا وقتی که نیروهای واکنش سریع از خارطوم عقب نشینی نکنند، عملیات نظامی علیه آنها ادامه دارد.

جنگنده های ارتش هر روز به اهداف و مواضع نیروهای واکنش سریع در سه نقطه خارطوم حمله می کنند. این در حالی است که عناصر واکنش سریع در خانه‌های مردم در مناطق مسکونی سنگر گرفته و مراکز غیر نظامی مثل بیمارستان ها و ساختمان های بزرگ مسکونی را تبدیل پایگاه هایی برای نیروهای خود کرده اند.

در این بیانیه تصریح شده است که ارتش به محض توقف جنگ و فراهم شدن مقدمات تشکیل دولت غیر نظامی که کشور را در دوره انتقالی تا برگزاری انتخابات اداره کند، خود را ملزم به آغاز گفتگوی سیاسی می داند.

پربیننده ترین خبرها