رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی
چهارشنبه 21 تير 1402 - 20:17

کارشناسان و ناظران بر این عقیده اند که بحران داخلی در رژیم اشغالگر به آستانه جنگ داخلی رسیده است که خیابان های تل آویو را غرق در خون می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

حمزه البشتاوی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی دستخوش ناامنی و ناآرامی گسترده ای شده است که دامنه آن به فرودگاه و کنست و مقر نخست وزیر هم کشیده شده است.

وی تصریح کرد که تمام شواهد شامل بسته شدن خیابان ها و بازداشت گسترده معترضان حکایت از آن دارد که خیابان های تل آویو، حمام خون خواهند شد.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد که حوادث جاری در رژیم صهیونیستی، مقدمه جنگ داخلی است و بحرانی که اکنون گریبانگیر این رژیم شده است، یکی از نتایج پیروزی های پی در پی مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است.

وی همچنین گفت که کنفرانس هرتزلیا به عنوان مهمترین کنفرانسی که با موضوع بررسی مسائل داخلی و خارجی و حال و آینده و سرنوشت رژیم اشغالگر برگزار می شود، یک ماه قبل برگزار شد و در آن "جنگ در چند جبهه" مورد بررسی قرار گرفت. اما رژیم اشغالگر در حمله به جنین – که مساحتش از نیم کیلومتر مربع فراتر نمی رود – شکست خورد.

البشتاوی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر با آزمون داخلی رو به روست؛ شهرک نشینان پیش از این، خود را از حمایت ارتشی قدرتمند، برخوردار می دیدند اما الان این مؤلفه از بین رفته است. در سطوح سیاسی و اجتماعی هم این رژیم، انسجام خود را از دست داده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

محمد هلسه پژوهشگر مسائل فلسطین اشغالی گفت که رژیم اشغالگر در یک بحران داخلی بسر می برد؛ سفیر آمریکا در تل آویو نیز درباره این بحران داخلی گفت که به مرحله اغتشاشات رسیده است. پیش از این نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به شدت از رژیم اشغالگر انتقاد کرد.

وی توضیح داد که آنچه در رژیم اشغالگر می گذرد فقط حاصل کودتای قضایی نیست، بلکه اسرائیلی ها در این رژیم همواره با تضادهای درونی زندگی می کردند.

تام حرب، مدیر ائتلاف خاورمیانه گفت: آنچه در داخل رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد، بحران داخلی نیست؛ بلکه تلاشی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، برای ایجاد تغییر بنیادی است به گونه ای که دادگاه عالی قادر به سرنگونی دولت به دلایل سیاسی نباشد.

از نظر وی، تغییرات ریشه ای همیشه باعث اعتراضات بزرگ در جامعه می شود، اما از این حد فراتر نخواهند رفت و اوضاع به حالت عادی باز خواهد گشت.

پربیننده ترین خبرها