آغاز آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶

آغاز آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶
دوشنبه 26 تير 1402 - 07:58

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کشورهای اروپایی اجازه داد تا آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ را آغاز کنند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت بایدن روز یکشنبه تائید کرد که اجازه آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ صادر شده است، موضوعی که می‌تواند به برتری هوایی روسیه در جنگ اوکراین پایان دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: با چراغ سبز رئیس جمهور، به کشورهای اروپایی اجازه داده شد آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ آغاز شود و ما از تحقق این موضوع، حمایت و آن را تسهیل می‌کنیم.

به نوشته سی‌ان‌ان، این تصمیم یک نقطه عطف آشکار برای بایدن محسوب می‌شود چرا که وی اوایل سال جاری میلادی گفته بود که معتقد نیست اوکراین به جنگنده‌های اف-۱۶ نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، جنگنده اف-۱۶ ساخت ایالات متحده دارای قابلیت سوخت گیری هوا به هوا و با اکثر تسلیحات ناتو که در حال حاضر به اوکراین عرضه شده، سازگار است.

این جنگنده برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ وارد خط تولید شد و تا به حال چندین به روز رسانی را پشت سر گذاشته که آن را پیشرفته‌تر و همه‌کاره‌تر از هر جنگنده‌ای می‌کند که اوکراین در حال حاضر در ناوگان خود دارد و رقیبی سرسخت برای اکثر هواپیماهای روسی است.

پربیننده ترین خبرها