عصبانیت نتانیاهو از سفر هرتزوگ به واشنگتن/تلاش سفیر تل‌آویو به نفع «بی.بی» به در بسته خورد

عصبانیت نتانیاهو از سفر هرتزوگ به واشنگتن/تلاش سفیر تل‌آویو به نفع «بی.بی» به در بسته خورد
دوشنبه 26 تير 1402 - 13:45

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم به واشنگتن در اواخر این هفته نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از اینکه بعد از گذشت ۶ ماه از آغاز زمامداری اش، هنوز به کاخ سفید دعوت نشده، ناراحت است.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از عصبانیت نتانیاهو ملقب به (بی.بی) نخست وزیر این رژیم از «مایک هرتزوگ» سفیر تل آویو در واشنگتن و برادر رئیس این رژیم خبر داد.

این رسانه صهیونیست همچنین از گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو با هرتزوگ در هفته گذشته خبر داد و نوشت: موضوع این مکالمه پرتنش، دعوت نشدن نتانیاهو به کاخ سفید بعد از گذشت ۶ ماه از نخست‌وزیری بود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو به هرتزوگ گفته که باید تلاش بیشتری برای دعوت وی به کاخ سفید می کرد.

هرتزوگ نیز در پاسخ اعلام کرد که برای ماه های متمادی تلاش کرده تا زمانی را برای دیدار نتانیاهو از کاخ سفید هماهنگ کند و همچنان سعی دارد که این دیدار صورت بگیرد.

کانال۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود که نتانیاهو از توضیحات هرتزوگ درباره دلیل دعوت نشدن به کاخ سفید قانع نشده است.

این رسانه صهیونیست به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: نتانیاهو از سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به کاخ سفید در اواخر این هفته ناراحت است زیرا این سفر را در راستای مشروعیت بخشی به اقدام دولت جو بایدن برای دعوت نکردن از وی می داند.

به گزارش ایرنا، براساس بیانیه کاخ سفید، رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و روز چهارشنبه با «کامالا هریس» معاون بایدن دیدار و در کنگره این کشور سخنرانی می کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

همچنین شبکه ۷ رژیم صهیونیستی پیش تر فاش کرد که دولت بایدن برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود که بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف رژیم اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد.

رهبران اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات در نظام قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سوی درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.‌

پربیننده ترین خبرها