شهرک‌نشینان صهیونیست حمله کردند؛ دهها خودروی فلسطینی‌ها در آتش سوخت

شهرک‌نشینان صهیونیست حمله کردند؛ دهها خودروی فلسطینی‌ها در آتش سوخت
دوشنبه 26 تير 1402 - 15:05

شهرک‌نشینان صهیونیست با حمله به روستای «ابوغوش» اقدام به تخریب اموال اهالی روستا و دیوارنویسی علیه فلسطینی‌ها کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

ساکنان روستای فلسطینی‌نشین «ابوغوش» در نزدیکی قدس اشغالی صبح امروز در حالی از خواب بیدار شدند که با خودروهای تخریب شده و شعارنویسی شهرک‌نشینان صهیونیست‌ها روی دیوارهایشان مواجه شدند.

به نوشته وبگاه خبری عرب ۴۸، مهاجمان به زبان عبری روی دیوارها نوشته بودند: «پرداخت بهای ۳۰ روز قتل میدانی»، شعارهای دیگری نیز در دشمنی با فلسطینی‌ها نوشته شده بود.

پلیس رژیم صهیونیستی گفته است که تحقیق می‌کند؛ هرچند این جمله برای فلسطینی‌ها معنایی ندارد و پیش از این نیز روستاهای زیادی در مقابل چشم نظامیان اشغالگر هدف تخریب گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست واقع شده است.

فل

در یکم تیر ماه بیش از ۴۰۰ شهرک‌نشین به روستای «ترمسعیا» در شمال رام‌الله حمله کردند و حدود ۶۰ خودرو و ۳۰ خانه را به آتش کشیدند، در حالیکه نظامیان اسرائیلی نیز در کنارشان بودند. شهرک‌نشینان صهیونیست فردای آن روز به شکل گله‌ای وارد روستای «عوریف» شده و اقدام به تخریب خانه‌ها و خودروها کردند. علاوه بر این دو روستا، آن‌ها به روستاهای «بیت فوریک»، «عورتا»، «حواره»، «اللُبَّن الشرقیة»، «الساویة»، «زعترة»، «یاسوف» و «دیر شرف» نیز حمله کرده و ۱۷۴ خودرو و ۲۷ خانه را طعمه حریق کردند.

علاوه بر این، بار دوم است که روستای «ابوغوش» هدف چنین حملات شهرک‌نشینان صهیونیست واقع می‌شود. این روستا در ۱۳ کیلومتری شمال غرب قدس اشغالی قرار دارد و رژیم تل آویو سال‌هاست که تلاش دارد با غصب زمین‌های فلسطینی‌ها ترکیب جمعیتی قدس شرقی را نیز به نفع یهودیان تغییر دهد.

منابع فلسطینی می‌گویند که حمله کنندگان به روستای ابوغوش، پیش از آن در چند روستای دیگر به مساجد، کلیساها و گورستان‌های مسلمانان و مسیحیان نیز حمله کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها