فعالیت جاسوسی آمریکا برای ایجاد شکاف در کرملین

فعالیت جاسوسی آمریکا برای ایجاد شکاف در کرملین
دوشنبه 2 مرداد 1402 - 13:12

تارنمای هیل گزارش داد که آمریکا و متحدانش با اغوای مقام‌های سطح بالای روسیه بمنظور جاسوسی برای آنها، به دنبال ایجاد شکاف در پایگاه قدرت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هستند.

العالم - آمریکا

به نوشته این تارنمای آمریکایی، این تلاش به دنبال شورش نظامی ماه گذشته یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر علیه رهبری نظامی روسیه که ناکام ماند، با فوریت جدید در حال انجام است.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا با درخواست برای استخدام جاسوس از میان نخبگان روسیه، گفته است که این یک فرصت است که یک بار در یک نسل اتفاق می‌افتد تا آمریکا از شکاف‌ها در رهبری روسیه بهره‌برداری کند.

برنز در سخنان روز پنجشنبه گذشته در مجمع امنیتی آسپن گفت: من فکر می‌کنم پوتین در حال حاضر مقداری ناآرام است درحالیکه وی بسیار مراقب است.

این اظهارات برنز درحالی است که اوایل هفته گذشته رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس MI۶ اشاره کرد روس‌هایی که از جنگ پوتین در اوکراین "آزرده" شده‌اند، با اطلاعات غربی تماس بگیرند.

ریچارد مور رئیس MI۶ نیز در سخنرانی روز چهارشنبه در پراگ مدعی شد: امروز بسیاری از روس‌ها هستند که در سکوت از دیدن اینکه نیروهای مسلح کشورشان شهرهای اوکراین را نابود می‌کنند، خانواده‌های بی‌گناه را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند و هزاران کودک را می‌ربایند، آزرده می‌شوند.

وی اضافه کرد: من آنها را دعوت می‌کنم تا آنچه دیگران در ۱۸ ماه پیش انجام دادند را انجام دهند و به ما بپیوندند.

این سخنان علنی نشان از افزایش تلاش‌های آژانس‌های اطلاعاتی به ویژه اف‌بی‌آی و سیا است تا روس‌هایی که تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار گرفته اند را جذب کنند.

برنز اعلام کرده که ویدئوی منتشر شده سازمان سیا در ماه مه مبنی بر اینکه روس‌ها چطور می‌توانند با احتیاط با این آژانس تماس بگیرند، بیش از ۲.۵ میلیون بازدید در هفته اول داشت.

یک منبع آگاه در سازمان سیا به هیل گفت که این آژانس می‌خواهد حقیقت درباره روسیه را بداند و به دنبال افراد معتمدی می‌گردد که بتوانند "به ما بگویند و ما بتوانیم به صورت ایمن با آنها ارتباط برقرار کنیم."

به نوشته تارنمای هیل، هدف سازمان سیا دستیابی به مقام‌های روسیه است که در حوزه‌های مهم از جمله ارتش، سرویس‌های اطلاعاتی، تحقیق و فناوری علمی خدمت می‌کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها