حال و هوای مراسم عزای حسینی در استان زنجان از زبان خبرنگار العالم + ویدئو

چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 19:29

خبرنگار شبکه خبری العالم از استان زنجان از شرکت باشکوه مردم در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در این استان خبر داد.

العالم - ایران

وی افزود که صدها هزار نفر از اهالی این استان در حسینیه های این شهر به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین پرداختند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: عزاداران از حسینیه الاعظم در جنوب شهر زنجان به سمت میدان انقلاب در این شهر می آیند و به رغم گرمای هوا، جمع کثیری از محبان و عاشقان اهل بیت در میدان انقلاب در مرکز زنجان تجمع کردند و با سالار شهیدان تجدید بیعت می کنند.

یکی از عزاداران حسینی به خبرنگار العالم گفت: مردم زنجان، میهمانان ایرانی و غیرایرانی این استان، امروز را روز بیعت با امام عصر (عج) و ولی فقیه می دانند؛ همانطور که در این روز حضرت ابوالفضل العباس (ع) از امام حسین (ع) دفاع و با وی بیعت کرد، پس ما نیز ضمن بیعت با ولی فقیه، از این سرزمین و مقدسات آن دفاع می کنیم، از سوی دیگر، دشمن کوشید با هتک حرمت قرآن، نوعی اسلام هراسی ایجاد کند اما مردم زنجان با آوردن قرآن در مراسم امروز ثابت کردند که بهترین مدافعان قرآن هستند و به مزدوران استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل اجازه نمی دهند به قرآن جسارت کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها