آغاز سی‌امین شنبه تظاهرات علیه نتانیاهو + فیلم

شنبه 7 مرداد 1402 - 21:43

منابع خبری عبری عصر امروز (شنبه) از آغاز سی‌امین هفته تظاهرات علیه کابینه رژیم صهیونیستی و لایحه جنجالی تغییرات قضایی این رژیم خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره اعلام کرد که عصر امروز ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای سی‌امین شنبه متوالی در اعتراض به لایحه جنجالی تغییرات قضایی در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند.

معترضان با سر دادن شعارهایی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توقف روند تصویب لایحه تغییرات قضایی شدند.

پیش بینی می‌شود که با پیش رفتن به سمت ساعات پایانی امشب به شماره معترضان در شهرهای اراضی اشغالی افزوده شود.

به دنبال تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی مانند چند ماه گذشته، صحنه تظاهرات علیه آن بوده است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضایی تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن است که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون مانع از آن خواهد شد که دیوان عالی این رژیم بتواند برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، اقدامی انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها