طوفان دوکسوری در چین / هزاران نفر در پی بارش شدید باران خانه‌های خود را ترک کردند+ ویدیو

طوفان دوکسوری در چین / هزاران نفر در پی بارش شدید باران خانه‌های خود را ترک کردند+ ویدیو
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 14:46

شبکه تلویزیونی دولتی چین (سی سی تی وی) گزارش داد پایتخت این کشور روز یکشنبه شدیدترین بارندگی خود در سال جاری را ثبت کرد و وقوع طوفان دوکسوری (Doksuri) در روزهای شنبه و یکشنبه باعث شد تا بیش از ۳۱ هزار نفر از شهروندان پایتخت چین خانه‌های خود را تخلیه کنند.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، اداره هواشناسی چین اعلام کرد که باران شدید روز یکشنبه در پایتخت و همچنین شهرهای هبی، تیانجین و شانشی شرقی با پراکندگی دوکسوری در شمال چین ادامه یافت.

طوفاندوکسوری یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که در سال‌های اخیر چین را درنوردیده است. این طوفان در روزهای شنبه و یکشنبه باعث جاری شدن سیل گسترده در استان جنوبی فوجیان شد و صدها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

طوفانمیانگین بارندگی در پکن در شبانه روز گذشته به ۱۴۰.۷ میلی متر و حداکثر بارندگی ثبت شده در منطقه فانگشان به ۵۰۰.۴ میلی متر رسید. بارش‌های شدیدتری در نواحی جنوبی و غربی چین در اوایل روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که خسارت یا تلفات جانی از این طوفان گزارش نشده است.

طوفانرسانه‌ها همچنین گزارش دادند که کار در بیش از ۴ هزار سایت ساخت و ساز متوقف شده و حدود ۲۰ هزار ساختمان از نظر آسیب‌دیدگی بررسی و مناطق گردشگری در شهرهای تحت تاثیر این طوفان هم بسته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در حالی که رفته رفته از شدت و قدرت طوفان دوکسوری کاسته می‌شود اما پیش‌بینی‌ها از نزدیک شدن طوفان خانون هشدار می‌دهند که از دوشنبه به سواحل پرجمعیت چین خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها