سفر مخفیانه رئیس موساد به واشینگتن با هدف مذاکره درباره توافق احتمالی آمریکا و عربستان

سفر مخفیانه رئیس موساد به واشینگتن با هدف مذاکره درباره توافق احتمالی آمریکا و عربستان
سه شنبه 10 مرداد 1402 - 08:00

رئیس موساد به طور مخفیانه به واشینگتن سفر کرد تا درباره توافق احتمالی عربستان و آمریکا گفت‌وگو کند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت اکسیوس، داوید بارنئا، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد، حدود دو هفته پیش به منظور مذاکره با مقامات کاخ سفید و نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره طرح جو بایدن برای توافق با عربستان - که شامل عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان نیز می‌شود، مخفیانه به واشینگتن سفر کرد.

عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تنها بخش کوچکی از تلاش‌های دولت بایدن برای توافق با ریاض است.

طبق این گزارش، کابینه رژیم صهیونیستی در پی آن است که دیدگاه خود را در مورد توافق‌های احتمالی دوجانبه بین آمریکا و عربستان سعودی که دو کشور در مورد آن مذاکره می‌کنند و احتمالاً امنیت رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به مقامات آمریکایی ارائه دهد.

گفته می‌شود حمایت احتمالی آمریکا از برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان سعودی با غنی‌سازی اورانیوم و فروش احتمالی تسلیحات آمریکا به ریاض از جمله محورهای توافق احتمالی واشینگتن و ریاض باشد.

مقامات آمریکایی پیشتر به اکسیوس گفته بودند دولت جو بایدن در صدد است تا پایان سال جاری میلادی اقدامات دیپلماتیک خود را برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تا پایان سال یا ابتدای سال آینده به نتیجه برساند، چرا که مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری باعث خواهد شد جو بایدن فرصت کمتری برای این مسئله داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها