دم خروس آمریکا؛ وقتی که از جنایات شهرک نشینان بیزاری می جوید

دم خروس آمریکا؛ وقتی که از جنایات شهرک نشینان بیزاری می جوید
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 14:52

خبرگزاری ها گزارش دادند که معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور فلسطین و اسرائیل، دیروز (سه شنبه) در جریان بازدید از شهرهای ترمسعیا و سنجل در کرانه باختری، نگرانی کشورش را از تشدید حملات شهرک نشینان صهیونیست به غیرنظامیان فلسطینی ابراز کرد.

العالم _ کشکول

اندرو میلر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور فلسطین و اسرائیل، همچنین در جریان این سفر گفت که «ایالات متحده در تلاش است تا تنش کنونی را کاهش دهد و محیطی فراهم کند که زندگی در آزادی، امنیت و رفاه برای همه تضمین شود... آمریکا در پی اقدامات و گام های فوری برای مهار تنش ها و جلوگیری اعمال خشونت بیشتر است."

مسخره ترین اظهار نظر این مقام آمریکایی، «تاکید» او بر اهمیت محاکمه و پاسخگو بودن مسئولان این حملات از نظر قانونی بود!

این در حالی است که همگان دیدند که دسته های شهرک نشینان مسلح با حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی، زندگی شهروندان فلسطینی شهرهای ترمسعیا و سنجل و روستاهای اطراف آن دو را در ژوئن گذشته به جهنم تبدیل کردند. حملات صدها شهرک نشین صهیونیست به شهادت یک جوان فلسطینی و زخمی شدن 12 تن دیگر و همچنین آتش زدن و تخریب ده ها خانه و خودرو فلسطینیان منجر شد.

نکته قابل توجه این است که این دروغ و ریاکاری آمریکا دیگر حتی مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را فریب نمی دهد، همان گونه که لیلا غنام فرماندار رام الله و البیره که در سفر میلر برای بررسی ویرانی های به جا مانده از حملات شهرک نشینان صهیونیست همراه وی بود، با صراحت گفت که مردم ما خیلی به این سفرها اعتماد نمی‌کنند و اعتماد خود را به جامعه بین‌المللی و آمریکا که وقتی پای مردم ما در میان باشد، هیچ کاری نمی کند، از دست داده اند!!

همگان می دانند که گفته های میلر چیزی جز تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی نیست زیرا آمریکا حامی و پشتیبان و حتی مشارکت کننده عملی و مستقیم در تمام جنایات نیروهای اشغالگر صهیونیست علیه مردم فلسطین و دیگر ملت های منطقه است. زیرا این آمریکا است که سلاح های مرگبار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد تا در منطقه قوی ترین باقی بماند و اجازه محکومیت اسرائیل را در مجامع بین المللی نمی دهد، بلکه هر سازمان بین‌المللی را که می‌توانست اسرائیل را مسئول جنایاتش بداند، تحریم می‌کند.

این آمریکا است که اعراب را برای عادی‌سازی با این رژیم جنایتکار برای ادغام آن در منطقه، تحت فشار قرار می‌دهد و این آمریکا است که با کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اکثر وزرای آن را شهرک نشینان، تروریست ها و نژادپرستان تشکیل می دهند، ارتباط برقرار می‌کند. اگر آمریکا نبود، شهرک نشینان صهیونیست جرأت نمی کردند با خونسردی کامل و بدون ترس از هیچ قانون و سازمان بین المللی جنایات خود را ضد فلسطینیان انجام دهند.

پربیننده ترین خبرها