آمریکا برخی کمک‌ها به نیجر را به حالت تعلیق درآورد

آمریکا برخی کمک‌ها به نیجر را به حالت تعلیق درآورد
شنبه 14 مرداد 1402 - 04:35

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن برخی از کمک‌های خارجی به نیجر را به حالت تعلیق درآورده اما کمک‌های غذایی و بشردوستانه همچنان ادامه خواهد یافت.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، بلینکن بامداد شنبه در بیانیه‌ای گفت: دولت آمریکا برخی کمک خارجی را که به نفع دولت نیجر است، متوقف می‌کند.

وی افزود: این اقدام موقت همه برنامه‌های کمک‌های خارجی آمریکا در نیجر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. کمک‌های بشردوستانه و غذایی همچنان ادامه خواهد داشت.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که بلینکن با محمد بازوم رئیس جمهوری نیجریه گفت‌وگو و حمایت قاطع ایالات متحده را از او و دموکراسی نیجر اعلام کرد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: وضعیت نیجر درحال تحول است. ما از نزدیک تحولات را دنبال می کنیم و با سفارت خود در نیجر در ارتباط هستیم. ما از شهروندان آمریکایی حاضر در نیجر خواسته‌ایم رفت و آمد را محدود کرده و از مناطق تحت تاثیر دوری کنند.

از سوی دیگر، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما مسلما هر اقدامی برای بازداشت و سرکوب مقامات دولتی نیجر که به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند را محکوم می‌کنیم. ما از محافظان ریاست جمهوری می‌خواهیم که رئیس جمهوری نیجر را هرچه زودتر آزاد و از هرگونه خشونت خودداری کنند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری محمد بازوم رئیس جمهوری این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها