تشکر حماس از اقدامات حزب‌الله برای بازگشت آرامش به اردوگاه «عین‌الحلوه»

تشکر حماس از اقدامات حزب‌الله برای بازگشت آرامش به اردوگاه «عین‌الحلوه»
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 14:50

هیئتی از جنبش حماس در دیدار با مسئول حزب‌الله در منطقه صیدا از تلاش‌های این گروه برای برقراری آرامش و تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه بعد از یک هفته از درگیری‌های مسلحانه و خونین در آن جا تشکر و قدردانی کرد.

العالم - لبنان

بعد از برقراری آتش‌بس در اردوگاه «عین‌الحلوه» ویژه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان، هیئتی از جنبش حماس به‌ریاست «احمد عبدالهادی» نماینده این جنبش در لبنان، در رأس هیئتی با شیخ «زید ضاهر» مسئول حزب‌الله در منطقه صیدا دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف حوادث اخیر در اردوگاه عین‌ الحلوه و پیامدهای آن بر اوضاع لبنان و نیز اوضاع امنیتی در اردوگاه آوارگان و خساراتی را که به ساکنان آن وارد شده است، مورد بررسی قرار دادند.

اعضای هیئت جنبش حماس همچنین از حزب‌الله به‌خاطر تلاش‌هایی که برای تثبیت آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه انجام داده و همچنین مواضع مدبرانه سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله که موجب نظم بخشیدن به اوضاع اردوگاه و تحت فشار قرار گرفتن طرف‌های درگیری برای برقراری آرامش شد، قدردانی و تشکر کردند.

حاضران در این جلسه بر ضرورت تثبیت آتش‌بس و بازگشت ساکنان اردوگاه به منازل خود و همکاری با طرف‌های مربوطه جهت جبران خسارت آسیب‌دیدگان از این درگیری‌ها تأکید کردند.

دو طرف تأکید کردند: هیئت اقدام مشترک فلسطینی در صیدا و بیروت در تلاش برای تکمیل تحقیقات درباره جنایاتِ رخ‌داده در اردوگاه عین‌الحلوه هستند تا عاملان اصلی این حوادث خشونت‌آمیز شناسایی و به سرویس امنیتی و دستگاه قضایی لبنان تحویل داده شوند، همچنین هماهنگی میان طرف‌های مربوطه لبنانی و فلسطینی برای رسیدن به راه‌حل‌های مناسب ضروری است.

پیشتر نیز جنبش فتح در لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از برادران خود در حزب‌الله، از رهبری این حزب تا مسئولان و اعضای آن و از جمله سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به‌خاطر مواضع ثابت آنها در حمایت از آرمان فلسطین و موضعی که در قبال حوادث اخیر در اردوگاه عین‌الحلوه اتخاذ کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از ابتدای هفته قبل تا روز پنجشنبه اردوگاه «عین‌الحلوه» ویژه آوارگان فلسطینی که در منطقه صیدا در جنوب لبنان قرار دارد، شاهد درگیری‌های خونین و مسلحانه بین گروه‌های افراطی با اعضای جنبش فتح بود که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت. بعد از ترور «ابواشرف العرموشی» عضو ارشد جنبش فتح در روز یکشنبه، تنش در اردوگاه عین‌الحلوه بالا گرفت.

منابع لبنانی درباره آخرین وضعیت اردوگاه «عین‌الحلوه» در جنوب این کشور اعلام کردند که بعد از درگیری‌های شدید میان اعضای جنبش فتح و گروه‌های افراطی، برای پنجمین روز متوالی آرامش در این اردوگاه حاکم است.

پربیننده ترین خبرها