فرمانده یمنی: به آمریکا اجازه نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی کشورمان را نمی‌دهیم

فرمانده یمنی: به آمریکا اجازه نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی کشورمان را نمی‌دهیم
چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 21:01

فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن ضمن هشدار به آمریکا، تاکید کرد نیروهای یمنی تحرکات آمریکا در دریای سرخ را زیر نظر دارند و به هیچ عنوان به آن‌ها اجازه نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن را نخواهند داد.

العالم - یمن

«محمد القادری» فرمانده نیروی دفاع ساحلی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «المسیره» به آمریکا هشدار داد.

فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن گفت: «دفاع ساحلی یمن، نیروهای آمریکایی را از زمان ورود به کانال سوئز تحت نظر دارد به آن‌ها اجازه نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی کشور را نمی‌دهد».

محمد القادری اضافه کرد: «حضور نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ و باب‌المندب تحریک‌‌آمیز است و نیروی دریایی یمن توانمندی‌ها و غافلگیری‌هایی برای دشمن دارد که از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کند».

القادری همچنین اشاره کرد نیروی دریایی یمن در دوران آتش‌بس و در زمان کاهش تنش برای ساخت و توسعه ظرفیت‌های خود به صورت بی‌سابقه‌ای اقدام کرده و غافلگیری‌هایی برای دشمن دارد.

او در پایان تاکید کرد که نیروهای مستقر در سواحل یمن برای پاسخ به هر گونه تجاوز احتمالی در آمادگی کامل به سر می‌برند و به احدی اجازه نقض آب‌های سرزمینی یمن را نخواهند داد.

فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن اعزام گروهی جدید از نظامیان آمریکا به غرب آسیا بیان کرده است. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، دوشنبه، ۷ آگوست، از ورود بیش از ۳۰۰۰ ملوان و سرباز آمریکایی به غرب آسیا و مشخصا به دریای سرخ (غرب یمن) خبر داد.

پیش از این، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر) بشدت به نیروهای آمریکایی درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داده بود.

العزی نوشته بود: «نوشت: جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و ایمنی دریانوردی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی باید از آب‌های منطقه‌ای ما فاصله بگیرند، زیرا هر نزدیک شدنی (فقط صرف نزدیک شدن)، به معنای آغاز نبردی طولانی‌تر و پرهزینه‌تر در تاریخ بشری خواهد بود».

پربیننده ترین خبرها