برگزاری تظاهرات گسترده برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصاب کننده

برگزاری تظاهرات گسترده برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصاب کننده
جمعه 20 مرداد 1402 - 13:23

برخی زندانیان سیاسی در بحرین در اعتراض به شرایط سخت بازداشت و اعمال محدودیت ها برای اعمال مذهبی به اعتصاب غذا ادامه می دهند. در همین راستا، موسسه حقوق و دموکراسی بحرین با اعلام اینکه صدها زندانی سیاسی برای پنجمین روز متوالی در این اعتصاب شرکت می کنند، خاطرنشان کرد که زندانیان روزانه مورد تحقیر روحی و جسمی قرار می گیرند.

العالم - بحرین

زندانیان سیاسی در بیانیه ای که توسط گروه مخالف الوفاق منتشر شد، توضیح دادند که اعتصاب غذا ابتدا در زندان جو و در اعتراض به شرایط سخت زندان از جمله انزوای بیست و سه ساعته در سلول ها و اعمال محدودیت برای انجام مراسم مذهبی بود. بازداشت شدگان خواستار حق خود برای دریافت خدمات درمانی شدند.

به گفته مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین، صدها زندانی عقیدتی پس از سال ها تحقیر روانی و جسمی که هر روز با آن مواجهند، در اعتصاب غذا شرکت می کنند.

اگر چه مقامات بحرینی این اقدام را کم اهمیت جلوه دادند و تاکید کردند که همه زندانیان از حقوق یکسانی برخوردارند، اما خانواده های اعتصاب کنندگان از جمله مریم الخواجه، دختر عبدالهادی الخواجه که به گفته منابع حقوق بشری از دریافت درمان محروم است، درمورد جان بستگان خود ابراز نگرانی کردند.

هم زمان تظاهرات گسترده ای برای همبستگی با بازداشت شدگانی که برای احقاق حقوق خود، اعتصاب غذا کرده اند، در مناطق مختلف بحرین برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها