راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سالروز شهادت زید بن علی(ع) + تصاویر

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سالروز شهادت زید بن علی(ع) + تصاویر
شنبه 21 مرداد 1402 - 21:58

مردم یمن امروز شنبه در سالروز شهادت زیدبن علی فرزند امام سجاد علیهما السلام در مناطق مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

العالم - یمن

در این راهپیمایی که روز شنبه با حضور اقشار مردم و مسئولان یمنی برگزار شد، شرکت کنندگان در بیانیه ای بر تمسک به آموزه های قرآن و عترت تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی خواستار تحریم اقتصادی علیه کشورهایی شده‌اند که به قرآن کریم اهانت می‌کنند.

شرکت کنندگان خواستار موضع قاطع در برابر اهانت کنندگان به قرآن کریم و داشتن بصیرت و بیداری در مقابل اقدامات گمراه کننده ای شدند که دین اسلام را هدف گرفته است.

ملت یمن بر مقابله با دشمنان اسلام و قرآن تاکید کردند و خواستار موضع گیری قاطع امت اسلامی در قبال دشمنان توهین کننده به قرآن کریم شدند و اعلام کردند کم ترین کاری که باید در این زمینه انجام داد، قطع روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهایی است که اجازه چنین اهانتی را می دهند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر موضع اصولی ملت یمن درباره فلسطین و تلاش برای افزایش هماهنگی و همکاری با مجاهدان فلسطین و محور مقاومت تا آزادسازی فلسطین و ایستادگی در کنار همه مظلومان تاکید کردند.

مردم یمن همچنین سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در منطقه را محکوم کرده و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

قیام زید بن علی (فرزند امام سجاد ع) در کوفه علیه حکومت فاسد بنی امیه در سال ۱۲۲ ه.ق و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یارانش با وفایش در این قیام به شهادت رسیدند.

111111

ایرنا

پربیننده ترین خبرها