حمله راکتی مجدد به اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه

حمله راکتی مجدد به اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 00:18

رسانه‌های محلی می‌گویند حداقل ۲ فروند راکت از دیرالزور به محل استقرار نظامیان آمریکا در شرق سوریه شلیک شده است.

العالم - سوریه

برخی منابع محلی بامداد یکشنبه از وقوع حمله راکتی مجدد علیه پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه خبر دادند.

گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که حداقل ۲ فروند راکت از منطقه «حویجه صغر» در دیرالزور به محل استقرار نظامیان آمریکا شلیک شده است.

این دومین حمله راکتی به سمت اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه طی بیست‌وچهار ساعت اخیر است.

دقایقی بعد برخی منابع محلی خبر دادند که هدف راکت‌ها پایگاه کونیکو نبوده و فعلا مشخص نشده است.

پیش از این در صبح شنبه بود که پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه به ۳ فروند راکت هدف حمله راکتی قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، یک گروه سوری موسوم به «مقاومت مردمی در شرق فرات» با انتشار بیانیه‌ای ضمن پذیرش مسئولیت حمله روز شنبه، اعلام کرد که اخیراً ۵ راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر، ۴ راکت به پایگاه کونیکو، ۱ راکت و چند فروند پهپاد به پایگاه الشدادی شلیک کرده است.

میدان گازی کونیکو از جمله میدان‌های گازی بزرگ سوریه در ۲۰ کیلومتری شمال دیرالزور است که تحت اشغال نظامیان آمریکایی قرار دارد. اشغالگران آمریکایی که چند سال است مشغول سرقت نفت سوریه هستند، طی ماه‌های گذشته تجهیزات و مهمات بیشتری به پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه ارسال کرده و از نیروهای خود خواسته به منظور مقابله با تهدیدات در وضعیت آماده‌باش باشند.

پربیننده ترین خبرها