انفجار هتلی در افغانستان با دست‌کم ۳ کشته و ۷ مجروح

انفجار هتلی در افغانستان با دست‌کم ۳ کشته و ۷ مجروح
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 14:44

وقوع انفجار طی امروز در هتلی در ولایت خوست افغانستان به کشته شدن دست‌کم ۳ نفر و زخمی شدن ۷ نفرمنجر شد.

العالم ـ آسیا

بنابرگزارش رویترز، روز دوشنبه وقوع انفجار در هتلی در ولایت خوست - در جنوب شرق افغانستان - دست‌کم ۳ نفر کشته و ۷ نفر مجروح بر جای گذاشت. دفتر رسانه‌ای خوست نیز این خبر را تأیید کرد اما علت این انفجار هنوز مشخص نیست گرچه این منطقه، نزدیک مرز پاکستان، مدت‌هاست با خشونت بین شبه‌نظامیان و گروه‌های رقیب آنها دست به گریبان بوده است.
دفتر رسانه ای خوست خاطرنشان کرد، افرادی که اصالتاً اهل منطقه وزیرستان پاکستان هستند، در میان قربانیان این حادثه به چشم می‌خورند. وزیرستان در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد و گروه‌های مختلف شبه نظامی سال‌هاست در آن فعالیت می‌کنند.
وزارت خارجه پاکستان بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداد.
افغانستان که توسط طالبان اداره می‌شود، با شورش‌های شبه‌نظامیان عضو گروه تروریستی داعش مواجه شده است که در ماه‌های اخیر مسئولیت چندین حمله مرگبار را بر عهده گرفته‌اند.
در همین حال، پاکستان شاهد افزایش خشونت‌های شبه‌نظامیان طالبانِ پاکستانی است که با دولت این کشور می‌جنگند. پاکستان از اینکه طالبانِ افغانستان به اندازه کافی برای سرکوب شبه‌نظامیان در خاک افغانستان تلاش نمی‌کند، ناخشنود است.
طالبان گفته اند که بر تامین امنیت افغانستان تمرکز کرده اند و در ماه های اخیر چندین حمله را علیه هسته های داعش انجام داده اند.
به گفته سازمان ملل، از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی افغانستانی در بمب‌گذاری‌ها و سایر خشونت‌ها کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها