سازمان ملل حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ را بشدت محکوم کرد

سازمان ملل حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ را بشدت محکوم کرد
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 22:28

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به شاهچراغ را که دومین حمله به این حرم در ۱۰ ماه گذشته است، به شدت محکوم می کند.

العالم - ایران

سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا افزود: هدف قرار دادن اماکن مذهبی منفور است. دبیرکل سازمان ملل بر نیاز به عدالت سپردن عاملان این جنایت علیه غیرنظامیان که مشغول عمل به حق عبادت خود بودند، تاکید می کند. دبیرکل سازمان ملل با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کند و خواهان بهبودی فوری مجروحان است.

دوجاریک از پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا می توانیم انتظار محکومیت این حمله را از سوی شورای امنیت داشته باشیم یا اینکه شورای امنیت در رابطه با تروریسم استاندارد دوگانه دارد؟ خودداری کرد و گفت: این سوالی است که باید از رییس شورای امنیت بپرسید. من نمی توانم به نمایندگی اعضای شورای امنیت سخن بگویم.

ریاست دوره ای شورای امنیت هم اکنون بر عهده ایالات متحده آمریکا است.

در پی حمله تروریستی یکشنبه شب به حرم شاهچراغ یک نفر از خادمان این حرم به شهادت رسید و هشت نفر دیگر نیز مجروح شدند.

رییس کل دادگستری استان فارس ۲۳ مرداد ماه با بیان اینکه یکی دیگر از مصدومین حادثه تروریستی شامگاه گذشته در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به شهادت رسید، اعلام کرد: در مجموع تعداد شهدا این حمله تروریستی به ۲ نفر رسید.

بارگاه مطهر شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

عاملان این اقدام تروریستی یک ماه پیش اعدام شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها