لاوروف: آمریکا و ناتو درگیری اوکراین را بسوی رویارویی هسته‌ای سوق می‌دهند

لاوروف: آمریکا و ناتو درگیری اوکراین را بسوی رویارویی هسته‌ای سوق می‌دهند
شنبه 28 مرداد 1402 - 07:40

وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره خطرات درگیری قدرت‌های هسته‌ای، گفت: آمریکا و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، وضعیت را به سمت خطر یک «رویارویی مسلحانه مستقیم قدرت‌های هسته‌ای» سوق می‌دهند.

العالم ـ‌ اروپا

بنابر گزارش رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای از روسیه در برابر تهدیدهای امنیتی محافظت می‌کند و مسکو همواره خطرات درگیری قدرت‌های هسته‌ای را به غرب یادآوری کرده است.
لاوروف در مصاحبه ای با مجله دولتی «امور بین‌الملل» که بامداد شنبه منتشر شد، گفت: «امروز، داشتن تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای بزرگ خارجی علیه امنیت کشور ما است.»
دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه ماه گذشته تهدید کرده بود در صورتی که ضد حمله اوکراین موفقیت‌آمیز باشد، روسیه باید از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به طور گسترده تسلیحات در اختیار کی‌یف قرار می‌دهند تا این کشور بتواند به مقابله با مسکو بپردازد.
سرگئی لاوروف در ادامه این مصاحبه تاکید کرد آمریکا و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، وضعیت را به سمت خطر یک «رویارویی مسلحانه مستقیم قدرت‌های هسته‌ای» سوق می‌دهند.
وزیر خارجه روسیه گفت، به اعتقاد ما، باید مانع وقوع چنین اتفاقی شد و البته می‌توان از آن جلوگیری کرد. بر همین مبنا باید وجود خطرهای شدید نظامی-سیاسی را به مخالفان خود گوشزد کنیم.

پربیننده ترین خبرها