کره شمالی نشست حقوق بشر سازمان ملل را محکوم کرد

کره شمالی نشست حقوق بشر سازمان ملل را محکوم کرد
شنبه 28 مرداد 1402 - 09:02

پیونگ یانگ چندین دهه است که تبعیض نژادی در ایالات متحده را به عنوان نمونه‌ای از ریاکاری واشینگتن مطرح می‌کند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، رسانه دولتی کره شمالی، KCNA, روز شنبه گزارش داد پیونگ‌یانگ نشست اخیر سازمان ملل در مورد سابقه حقوق بشر کره شمالی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد ایالات متحده از این سازمان بین‌المللی برای «توطئه» علیه پیونگ‌یانگ استفاده می‌کند.
شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه درباره موضوع نقض حقوق بشر در کره شمالی بحث کرد و سفیر آمریکا از کیم جونگ اون، رهبر این کشور به دلیل تولید تسلیحات و موشک‌های هسته‌ای انتقاد کرد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و رهبران کره جنوبی و ژاپن روز جمعه در کمپ دیوید برای تعمیق همکاری‌های نظامی و اقتصادی، در مواجهه با قدرت رو به رشد چین و تهدیدات هسته‌ای کره شمالی به توافق رسیدند. آنها همچنین موافقت کردند تمرینات نظامی را به صورت سالانه برگزار کنند و تا پایان سال اطلاعات لحظه به لحظه درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی را به اشتراک بگذارند.
چین، متحد اصلی کره شمالی، با نشست ۱۵ عضو شورای امنیت درباره تخلفات در کره شمالی مخالف بود اما تلاشی برای جلوگیری از آن به عمل نیاورد.
خبرگزاری KCNA با نقل قول از یک سخنگوی ناشناس اندیشکده حقوق بشر کره شمالی نوشت: ما هرگز طرح تهمت ضد حقوق بشری (کره شمالی) که از سوی آمریکا و متحدانش مطرح شده است را تحمل نخواهیم کرد و از حاکمیت دولت، نظام سوسیالیستی و منافع امنیتی دفاع خواهیم کرد.
پیونگ یانگ چندین دهه است که تبعیض نژادی در ایالات متحده را به عنوان نمونه‌ای از ریاکاری واشینگتن مطرح می‌کند.
کره شمالی چهارشنبه هفته گذشته گفت یک سرباز آمریکایی به نام تراویس کینگ که ماه گذشته وارد کره شمالی شد، از نژادپرستی و آزار در آمریکا فرار کرده است.

پربیننده ترین خبرها