اذعان آمریکایی‌ها به ناکامی حملات موشکی اوکراین به «کریمه»

اذعان آمریکایی‌ها به ناکامی حملات موشکی اوکراین به «کریمه»
شنبه 28 مرداد 1402 - 10:57

رسانه آمریکایی نوشت: از آنجایی که اوکراین در هفته‌های اخیر حملات موشکی به شبه جزیره کریمه را افزایش داده است، این حملات برای برخی مقامات نظامی و دولت آمریکا، در بهترین حالت، عامل حواس‌پرتی و در بدترین حالت، اتلاف منابع ارزشمند در این راهبردی است که به گفته تحلیلگران تاثیر زیادی بر توانایی روسیه نمی‌گذارد.

العالم - اروپا

به گزارش سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا درباره حملات موشکی اوکراین به «کریمه» به این شبکه خبری گفت: این حملات کمی روس‌ها را متزلزل کرده اما هیچ نتیجه تعیین کننده‌ای به دنبال نداشته است و شاید برای همه بهتر باشد که [نیروهای اوکراین] فقط روی ضدحمله تمرکز کنند.

به ادعای این رسانه آمریکایی، اوکراین در هفته‌های اخیر از موشک‌های دوربرد برای حمله به دو پل که کریمه را به سرزمین‌های تحت تصرف روسیه در جنوب اوکراین متصل می‌کند، استفاده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: به گفته یکی از مقام های ارشد اطلاعاتی غربی، در حالیکه اکنون تقریبا یک سوم شبه جزیره کریمه در تیررس توپخانه هیمارس (HIMARS) ارائه شده توسط ایالات متحده قرار دارد، اوکراین همچنین حملات خود را به انبارهای مهمات روسیه و سایر زیرساخت‌های لجستیکی و تدارکاتی در آنجا افزایش داده است.

اما چندین مقام آمریکایی و غربی گفته اند که هنوز قضاوت درباره اینکه این حملات تا چه اندازه بر توانایی روسیه برای مقاومت در برابر حمله اوکراینی‌ها تأثیر می‌گذارد، سخت است.

همچنین برخی از آمریکایی ها و تحلیلگران خارجی گفته‌اند که به نظر نمی‌رسد این حملات تاثیر زیادی داشته باشد. علاوه بر این، با گذشت ۱۰ هفته از ضدحملات، اوکراین هنوز نتوانسته خطوط دفاعی روسیه را بشکند.

به گفته یک مقام ارشد دفاعی، ایالات متحده حمله به کریمه را در حال حاضر به اوکراین توصیه نمی‌کند.

با این حال تحلیلگران می‌گویند که هر چه ضدحملات بدون دستاوردهای قابل توجه، طولانی‌تر شود، احتمال شکست آن بیشتر است.

بر اساس این گزارش، مقام های ایالات متحده و اوکراین علناً اذعان می‌کنند که ضدحمله اوکراین با سرعتی که انتظار می‌رفت، پیش نرفته است.

این گزارش می افزاید: حمله ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیرماه) به پل کریمه آسیب زد و به گفته مقام‌های روس جان ۲ شهروند غیرنظامی را نیز گرفت. این دومین حمله به این گذرگاه بود و نشان داد که دفاع از تنها مسیر ارتباط مستقل میان کریمه و روسیه چقدر دشوار است.

سی‌ان‌ان چهارشنبه اعلام کرد ویدیویی که در اختیار این شبکه قرار گرفته است، حمله پهپادی اوکراین در ماه ژوئیه به پل کریمه را نشان می‌دهد و حاوی جزئیات جدیدی از این حمله است.

همچنین وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه در بامداد روز شنبه (۲۱ مرداد) خبر داد.

به گزارش ایرنا، درحالیکه کی‌یف از اوایل ماه ژوئن (خرداد) یعنی در حدود ۲ ماه پیش، هنوز در حال انجام عملیات ضدحمله علیه مسکو است، یک دیپلمات ارشد غربی پیشتر به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که روسیه خطوط دفاعی زیادی دارد و نیروهای اوکراینی حتی از خط اول هم عبور نکرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها