درباره آخرین وضعیت حادثه شاهچراغ:

خطیب: آخرین نفر از تروریست‌های حادثه شاهچراغ در ایران دستگیر شد

خطیب: آخرین نفر از تروریست‌های حادثه شاهچراغ در ایران دستگیر شد
شنبه 28 مرداد 1402 - 15:58

وزیر اطلاعات درباره آخرین پیگیری‌ها از عاملان و آمران حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به دستگیری آخرین نفر آنان در ایران گفت: قرار است به کشوری که کار تروریستی از آنجا هماهنگ شده برویم.

العالم - ایران

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب روز شنبه در حاشیه اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: آخرین خبرها در این زمینه در اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات منتشر شد و اطلاعات بیشتری در این زمینه نداریم.

وزیر اطلاعات در پاسخ به ایرنا مبنی بر اینکه آیا همه تروریست‌های دخیل در این حادثه بازداشت شده‌اند؟ تاکید کرد: آخرین نفرشان در ایران دستگیر شد.

وی توضیح داد: هماهنگ شده تا به کشوری که فرد تروریست تبعه آن است، رفته و موضوع را با آنان مورد بررسی قرار دهیم.

خطیب با تایید اینکه کشوری که کار تروریستی از آنجا هماهنگ شده، یکی از کشورهای منطقه است، یادآور شد که به موقع در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه - ۲۲ مردادماه - با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه دو نفر شهید و هشت نفر مجروح یا مصدوم شدند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

پربیننده ترین خبرها