فرمانده نزاجا: در دفاع زمینی خودکفا هستیم

فرمانده نزاجا: در دفاع زمینی خودکفا هستیم
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 15:06

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) گفت: این نیرو به خودکفایی بسیار خوبی در تامین تجهیزات رزمی مورد نیاز رسیده است و در چرخه دفاع زمینی، نیازمند هیچ کشوری نیستیم.

العالم - ایران

امیر سرتیپ "کیومرث حیدری" در حاشیه بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه مجمع بین المللی فنی– نظامی روسیه موسوم به آرمی «ARMY ۲۰۲۳» افزود: با رهبری بی بدیل حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، خودکفایی و خوداتکایی در دستورکار نیروهای مسلح ایران است.

1

وی اظهار داشت: ۲۳ رسته در راستای تامین نیازمندیهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند و به خودکفایی رسیده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه خودکفایی ایران در تامین تانک، تجهیزات جنگ الکترونیک و دیگر تجهیزات مورد نیاز این نیرو را یادآور شد.

امیر سرتیپ حیدری که یکشنبه در سفری رسمی به دعوت همتای خود وارد روسیه شد، در نخستین برنامه سفر خود از نمایشگاه بین‌المللی نظامی روسیه در پارک پاتریوت در حومه مسکو بازدید کرد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و ژنرال ماتیسین رامان معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش روسیه در امور هماهنگی بین‌المللی در این بازدید، وی را همراهی کردند.

2

فرمانده نزاجا که به دعوت رسمی ارتشبد اولگ سالیوکف فرمانده نیروی زمینی روسیه به مسکو سفر کرده‌است، در این سفر ضمن ملاقات با همتای خود از برخی مراکز آموزشی، فناوری و عملیاتی روسیه بازدید خواهد کرد.

وی همچنین با برخی مقامات نیروهای مسلح و وزارت دفاع روسیه نیز بازدید خواهد کرد.
پیش از این، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه ۲۳ مردادماه در رأس هیأتی در سفر به مسکو ضمن بازدید از نمایشگاه نظامی روسیه، دیدارهایی نیز با برخی مقامات شرکت کننده از جمله وزیران دفاع چین و قزاقستان داشت. وی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه را در بازدید از غرفه ایران در این نمایشگاه همراهی کرد.


صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند.
این نمایشگاه که ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده بود، امروز یکشنبه ۲۹ مردادماه به کار خود پایان می دهد.

پربیننده ترین خبرها