گزارش العالم از بحران قطع آب به روی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 07:34

شهرها و روستاهای فلسطینی به دلیل اقدام رژیم صهیونیستی در بستن آب شرب به روی آنان و جیره بندی آب،‌ از بحران شدید بی آبی رنج می برند.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، قطع آب و جیره بندی آن برای فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم برای شهرک نشینان صهیونیست چنین محدودیت هایی را اعمال نمی کند و آنان به وفور از آب شرب و کشاورزی برای تولیدات کشاورزی برخوردارند.

محمد عیسی (ابو جاد) شهروند فلسطینی به خبرنگار العالم گفت که کودکان بیشترین رنج را می برند، زیرا حمام و شستشو می‌خواهند، بزرگسالان می‌توانند تحمل کنند اما کودکان نمی توانند و مردم تشنه اند.

این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست چند برابر فلسطینیان آب مصرف می کنند و اصلا با مشکل کمبود آب مواجه نیستند.

در زمانی که محصولات فلسطینی نابود شده است، شهرک‌های صهیونیستی در حال تبدیل شدن به منبع تولید و عرضه محصول هستند، که دلیل آن فراوانی آب در شهرک های صهیونیست نشین و کمبود آن در مناطق فلسطینی‌ است.

نصر قداحه شهردار عطاره به خبرنگار العالم گفت: مدت هاست که از بحران آب رنج می بریم، سال های گذشته مشکلات کمتر بود اما در سال جاری به ویژه از یک ماه پیش، بحران آب بسیار شدید شده است.

وی افزود: آب هر دو هفته یکبار وصل می شود و آن هم فقط به مدت 3 روز، فشار آن نیز بسیار ضعیف است، به همین دلیل آب برای آبیاری موجود نیست و استفاده از آب چاه افزایش یافته است.

هر کسی که می خواهد در مورد تبعیض نژادی و آپارتاید صحبت کند به شهرها و مناطق فلسطینی محاصره شده توسط شهرک های صهیونیستی مراجعه کند تا ببیند شهرک نشینان اسرائیلی چگونه از وفور آب لذت می برند، در حالی که صاحبان اصلی این سر زمین هفته به هفته منتظر یک قطره آب هستند.

پربیننده ترین خبرها