آزمایش موشک‌های کروز کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون

آزمایش موشک‌های کروز کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 04:12

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور بر عرشه یک ناو، شخصا بر آزمایش موشکهای کروز در رزمایش دریایی این کشور نظارت کرده است.

العالم - آسیا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش موشکهای کروز در رزمایش دریایی این کشور نظارت کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این آزمایش بخشی از یک رزمایش دریایی نیروی دریایی این کشور برای بهبود مهارتهای نظامیان ارتش کره شمالی برای انجام حمله در یک جنگ واقعی صورت گرفته است.

طبق این گزارش، ناو مورد نظر به سرعت اهداف خود را بدون اشتباه هدف قرار داده است.

این گزارش افزود: کیم جونگ اون از ناو سطحی «فلوتیلا» از ناوگان دریای شرقی نیروی دریایی کره شمالی بازدید کرده و عملکرد ملونانان این ناو در شلیک موشکهای کروز استراتژیک را نظاره کرده است.

این آزمایش در حالی انجام شده که کره جنوبی و آمریکا رزمایش سالانه خود با نام Ulchi Freedom Shield را از روز دوشنبه گذشته آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا و سران ژاپن و کره جنوبی روز جمعه پس از نشستی در کمپ دیوید که هدف از آن ایجاد جبهه‌ای مشترک در برابر کره شمالی و جلوگیری از نفوذ فزاینده چین بود بر سر گسترش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی به توافق رسیدند.

بایدن گفت سران سه کشور در خصوص برگزاری تمرین‌های نظامی سالانه توافق کرده‌اند. او همچنین گفت که آنها توافق کرده‌اند نشستی سه‌جانبه برای تقویت اتحاد میان سه طرف برگزار کنند. او گفت توافق برای برگزاری نشست فوق «نه فقط امسال، نه فقط سال آینده بلکه برای همیشه» خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها