نقشه جدید وزیر تندروی نتانیاهو برای توسعه شهرک‌سازی

نقشه جدید وزیر تندروی نتانیاهو برای توسعه شهرک‌سازی
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 16:25

در پی روی کار آمدن کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و اصرار احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در کابینه بر توسعه شهرک های صهیونیست نشین، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم از نقشه خود برای اختصاص بودجه به منظور توسعه این شهرک‌ها در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درصدد اختصاص ۱۲۰ میلیون شِکِل (هر دلار برابر سه و نیم شکل) برای توسعه شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس است و قرار است ۳۲ میلیون شِکِل از این مبلغ، صرف توسعه شهرک سازی در قدس اشغالی شود.

همچنین به موجب طرح یاد شده، قرار است دوربین های مداربسته بیشتری در شهر قدس نصب شده و حقوق نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز افزایش یابد و مراکز ایست بازرسی بیشتری در قدس ایجاد شود.

کارشناسان می گویند که این طرح ها با هدف یهودی سازی کامل شهر قدس و پایان دادن به هرگونه موجودیت فلسطینیان در این شهر صورت می گیرد.

رژیم صهیونیستی در نظر دارد ۳۰۰ هزار صهیونیست دیگر را به قدس اشغالی انتقال داده و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فلسطینیان را مجبور به کوچ اجباری از این شهر کند.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی چند روز پیش طرح هایی را برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری به ارزش یک میلیارد شِکِل به تصویب رساند.

هدف از این طرح ها، تشویق شهرک نشینان اشغالگر به سکونت در شهر اشغالی قدس و کرانه باختری است.

رژیم صهیونیستی اخیرا با طرح جدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی موافقت کرده است.

براساس طرح تصویب شده، یک هزار و ۷۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در روستای «بیت حنینا» در شمال قدس اشغالی ایجاد خواهد شد.

دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی‌های فلسطین، هفتم خرداد اعلام کرده بود: نیروهای اشغالگر با ایجاد یک‌هزار و ۲۱۵ واحد مسکونی برای شهرک نشینان در محله شیخ جراح و توسعه شهرک‌های دیگر در بیت المقدس و ایجاد شهرک جدید در شمال کرانه باختری موافقت کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها