هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع مجدد کووید-۱۹

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع مجدد کووید-۱۹
شنبه 4 شهريور 1402 - 02:43

سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع مجدد کووید-۱۹ هشدار داد و اعلام کرد: یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۰۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۲ هزار و ۵۹ مورد فوتی در سراسر جهان در بازه زمانی چهار هفته‌ای ۲۴ جولای (۲ مرداد) تا ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) به ثبت رسیده است.

العالم - آمریکا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در سراسر جهان در یک دوره ۴ هفته‌ای بین ۲۴ جولای (۲ مرداد) تا ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲ هزار نفر از این افراد جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

مقایسه تعداد موارد ابتلا و تعداد بیماران جان باخته در این دوره ۴ هفته‌ای با یک دوره ۲۸ روزه قبل از آن، حکایت از افزایش ۶۴ درصدی در تعداد موارد ابتلا و به‌طور هم‌زمان کاهش ۴۸ درصدی در تعداد بیماران جان باخته دارد.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۰۳ کشور گزارش شده است، این ویروس را همچنان یک تهدید بزرگ جهانی قلمداد کرد و از کشورها خواست تا زیرساخت‌هایی را که برای مقابله با کووید-۱۹ ایجاد کرده‌اند را همچنان حفظ کنند.

این سازمان از همه کشورها انتظار دارد برای هشدارهای اولیه در مورد شیوع مجدد ویروس کرونا اهمیت زیادی قائل شده و به نظارت و شناسایی سویه‌های این ویروس ادامه دهند.

سازمان جهانی بهداشت به همه کشورها توصیه کرده است که واکسیناسیون تقویت‌کننده در گروه‌های پر خطر و تهویه مناسب محیط‌های بسته را در دستور کار قرار دهند.

به گفته این سازمان،کره جنوبی بیشترین موارد ابتلا (با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار مورد ابتلا) را در دوره ۴ هفته‌ای بین ۲۴ جولای (۲ مرداد) تا ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) داشته است. پس از آن استرالیا (با بیش از ۲۲ هزار مورد ابتلا)، بریتانیا (با بیش از ۲۱ هزار مورد ابتلا)، ایتالیا (با بیش از ۱۹ هزار مورد ابتلا) و سنگاپور (با بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا) قرار دارند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت در این دوره ۴ هفته‌ای، کره جنوبی بیشترین موارد مرگ و میر مبتلایان (۳۲۸ نفر) را به ثبت رسانده است و پس از آن روسیه (۱۶۶ نفر)، ایتالیا (۱۶۵ نفر)، استرالیا (۱۴۸ نفر) و فیلیپین (۱۳۶ نفر) قرار دارند.

به نوشته خبرگزاری تاس، از اواخر ژانویه ۲۰۲۰ تا اوایل ماه مه ۲۰۲۳، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری اعلام کرد. این سازمان در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ (۲۱ اسفند ۱۳۹۸)، شیوع کووید-۱۹ را یک بیماری همه‌گیر دانست و بر اساس به‌روزرسانی در وب‌سایت این سازمان، در مجموع ۷۶۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۳۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده است که از این تعداد ۶ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در همین ارتباط تدروس آدهانوم گبریسوس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در تاریخ ۵ ماه مه (۱۵ اردیبهشت) در ژنو گفت که تعداد واقعی جان باختگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا، حداقل ۲۰ میلیون نفر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها