فرمانده ارتش سودان در تدارک تشکیل دولت اضطراری

فرمانده ارتش سودان در تدارک تشکیل دولت اضطراری
شنبه 4 شهريور 1402 - 19:36

همزمان با تلاش فرمانده ارتش سودان برای تشکیل دولت اضطراری، هفت شهروند غیرنظامی در درگیری های «ام درمان» این کشور کشته شدند.

العالم - آفریقا

به گزارش روسیا الیوم، رسانه های سودانی روز شنبه به نقل برخی منابع اعلام کردند که «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش، تلاش هایی را برای تشکیل کابینه اضطراری آغاز کرده است.

این منابع افزودند: فرمانده ارتش در جریان بازدید از مقرهای نظامی داخل و خارج پایتخت، مشورت هایی را با فرماندهان نظامی و سیاسی برای تشکیل کابینه اضطراری برای پیشبرد و اداره امور کشور انجام داده است.

از سوی دیگر «یاسر عرمان» از رهبران نیروهای «آزادی و تغییر» گفت: تشکیل کابینه پیشبرد امور در ژورتسودان در شرق کشور به طولانی شدن جنگ منجر می شود.

«جان گادفری» سفیر آمریکا در سودان نیز اعلام کرد که طرف های درگیر در سودان شایسته تشکیل حکومت نیستند و خواستار پایان درگیری ها و انتقال قدرت به یک حکومت غیرنظامی شد.

مشاور فرمانده نیروهای شبه نظامی واکنش سریع سودان نیز گفت: خروج البرهان از مقر فرماندهی کل ارتش، فرار از میدان و پیروزی نیروهای پشتیبانی سریع است.

«مصطفی محمد ابراهیم» اضافه کرد: البرهان دو گزینه بیشتر نداشت یا باید کشته می شد یا فرار می کرد و او تصمیم گرفت از خارطوم خارج شود و جان خود را نجات دهد.

در صحنه میدانی نیز درگیری ها میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در خارطوم و ام درمان ادامه دارد.

پرواز گسترده جنگنده های سودانی با واکنش پدافند هوایی نیروهای پشتیبانی سریع روبرو شد و این نیروها نیز با موشک مواضع ارتش را در «ام درمان» هدف قراردادند.

ارتش سودان اعلام کرد که بر اثر موشکباران بی هدف ام درمان، هفت شهروند غیرنظامی در منطقه «ام بده» کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها