فرمانده نظامی سودان در نخستین سفر خود پس از جنگ داخلی به مصر سفر کرد

فرمانده نظامی سودان در نخستین سفر خود پس از جنگ داخلی به مصر سفر کرد
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 12:24

ژنرال عبدالفتاح برهان از شهر ساحلی پورت سودان در دریای سرخ به مصر سفر کرده است.

العالم - آفریقا

به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته مقامات، افسر ارشد نظامی سودان روز سه‌شنبه در نخستین سفر خارجی خود از زمان آغاز درگیری‌های شدید این کشور در سال جاری به مصر سفر کرده است.

شورای حاکمیتی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار می‌رود ژنرال عبدالفتاح برهان، رئیس این شورا، با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره آخرین تحولات سودان گفتگو کند.

سودان در اواسط آوریل با تشدید تنش‌ها بین ارتش به رهبری برهان و نیروهای واکنش سریع، به فرماندهی محمد حمدان دقلو، در خارطوم، پایتخت، و سایر مناطق کشور، عملاً درگیر جنگ داخلی شد و در هرج و مرج فرو رفت.

این درگیری پایتخت را به یک میدان نبرد شهری تبدیل کرده است و نیروهای واکنش سریع بخش‌های وسیعی از شهر را کنترل می‌کنند. فرماندهی نظامی، مکانی که ظاهرا برهان از آوریل در آن مستقر بوده است، یکی از کانون‌های درگیری به شمار می‌رود.

برهان هفته گذشته موفق شد این مقر نظامی را ترک کند. او از تأسیسات نظامی در شهر خارطوم و ام‌درمان بازدید کرد. وی از شهر ساحلی پورت سودان در دریای سرخ به مصر سفر کرده است.

با وجود ماه ها درگیری، هیچ یک از طرفین نتوانسته است کنترل پایتخت یا دیگر مناطق مهم کشور را به دست گیرد. هفته گذشته انفجارهای بزرگ و توده‌های دود سیاه بر فراز مناطق مهم پایتخت، از جمله در نزدیکی فرودگاه آن مشاهده شد.

مصر روابطی دیرینه با ارتش سودان و ژنرال‌های ارشد آن دارد. در ماه ژوئیه، السیسی میزبان نشست همسایگان سودان بود و طرحی را برای آتش‌بس اعلام کرد. مجموعه‌ای از آتش‌بس‌های شکننده که با میانجیگری ایالات متحده و عربستان سعودی به اجرا گذاشته شد، ناکام ماندند.

پربیننده ترین خبرها