درگیری های شرق سوریه و هشدار آمریکا به مزدوران خود

درگیری های شرق سوریه و هشدار آمریکا به مزدوران خود
جمعه 10 شهريور 1402 - 02:43

پی درگیری های چند روزه بین مزدوران و گروههای رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد که این درگیریها می تواند به احیای مجدد گروه تروریستی داعش کمک کند.

العالم-سوریه

منابع خبری از درگیری میان دو گروه مسلح مزدور آمریکایی "قسد" و "شورای نظامی دیرالزور" در شرق سوریه و بازداشت تعدادی از سران این شورا از سوی قسد و همچنین جلسات نظامیان آمریکایی با سران گروههای تروریستی مورد حمایت خود و ترکیه در آنکارا خبر دادند.

شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) پس از حمله به خانه‌های تعدادی از سران گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور» در منطقه خشمان و العزیزیه در استان الحسکه و احاطه کردن منطقه غویران و زندان الصناعه، آنها را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، درگیری ها میان این گروهها که از روز دوشنبه آغاز شد، حداقل ۴۰ نفر در استان نفت خیز دیرالزور در شرق شرق کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است و بدترین درگیری میان این گروه ها در سال های اخیر بود. صدها نیروی آمریکایی از سال ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش در شرق سوریه مستقر شده اند.

این درگیری ها اعضای نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها را در مقابل متحد سابق آن یعنی شورای نظامی دیرالزور به رهبری اعراب و برخی از قبایل عرب منطقه ای قرار داده است.

گروه ضربت مشترک آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظارت دقیق وقایع در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد و ادعا کرد: ما همچنان بر همکاری با نیروهای دفاعی سوریه برای تضمین شکست پایدار داعش در حمایت از امنیت منطقه متمرکز هستیم.

درگیری‌های پراکنده روز پنجشنبه در بخش‌های مختلف این منطقه در امتداد مرز با عراق رخ داد و طبق گزارش‌ها، دو طرف در حال آوردن نیروهای کمکی هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها