جزئیات جدیدی از کشف خرابکاری موساد در وزارت دفاع

جزئیات جدیدی از کشف خرابکاری موساد در وزارت دفاع
شنبه 11 شهريور 1402 - 20:58

جزئیات جدیدی از پروژه کشف و رصد خرابکاری موساد در وزارت دفاع و جاسوس این پروژه منتشر شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

صداوسیمای جمهوری اسلامی در گزارشی با حضور سردار فرحی جانشین وزیر دفاع، جزئیات بیشتری از ماجرای کشف خرابکاری موساد در حوزه موشکی و پهپادی را منتشر کرد.

در این گزارش گفته شد که ماجرای شروع این خرابکاری به سال 1393 برمی گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می شود.

در آن مقطع یکی از تیم های جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه می خورد و همه آنان بازداشت می شوند و اعتراف می کنند که دشمن به شدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورها است.

کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه را زیر نظر گرفتند و روی آنها اشراف پیدا کردند ولی موساد نمی دانست که همه طرح ریزی هایشان رصد می شود.

جاسوسِ تحت نظر، در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات می‌کرد و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کردند و با برخی وارد مذاکره شدند.

به آنها دستور داده شده بود تا شرکتی در خارج از کشور با پوشش دور زدن تحریم ها تاسیس کنند و بگویند که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزنند.

4 سال بعد در سال 97، هزاران کانکتور با شیوه های مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای 32 پین و 10 پین جنگی کاپلاژی می شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند.

این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان بندی‌های مشخص منفجر شوند و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کنند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.

پربیننده ترین خبرها