تنش در کرکوک و برقراری منع آمدوشد+ ویدیو

تنش در کرکوک و برقراری منع آمدوشد+ ویدیو
شنبه 11 شهريور 1402 - 21:47

نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان در کرکوک دست به تنش زده و خودروهای متعلق به شهروندان کُرد و عرب را به آتش کشیدند. نخست وزیر عراق هم دستور داد که این افراد بازداشت شوند.

العالم - عراق

منابع خبری عراق شامگاه امروز شنبه از حملات نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی به خودروهای متعلق به عربها و ترکمنهای حاضر در شهر کرکوک خبر دادند.

صدها نفر از عربها و ترکمنهای ساکن کرکوک امروز خبر دادند که در اعتراض به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر تحصن خواهند کرد و نیروهای وابسته به حزب دموکرات به این افراد حمله کردند و هم اکنون درگیریها در این شهر در جریان است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که محمد السودانی نخست وزیر این کشور، لحظاتی پیش به نیروهای امنیتی حاضر در استان کرکوک دستور داد که به وظایف خود در برقراری امنیت و اعمال قانون در قبال کسانی عمل کنند که دست به «شورش» در این شهر زده‌اند.

السودانی تأکید کرد که این نیروها در بازداشت تمامی کسانی که به دنبال بر هم زدن امنیت در کرکوک هستند، هیچ اغماضی نخواهند داشت و هر کس از هر گروهی که باشد بازداشت خواهد شد. لذا این نیروها به آنان اجازه نخواهند داد که حامل سلاح باشند.

نخست وزیر عراق همچنین ضمن اعلام منع آمدوشد در کرکوک، دستور داد که عملیاتهای امنیتی گسترده‌ای در مناطقی آغاز شود که در آن شورش صورت گرفته است.

کرکوک

6551536

پربیننده ترین خبرها