گزارش العالم از آخرین تحولات درگیری های خشونت بار در کرکوک + ویدیو

شنبه 11 شهريور 1402 - 23:21

شمار زیادی از اعضای حزب دمکرات کردستان امروز (شنبه) با در دست داشتن چماق، کوکتل مولوتف، چاقو و غیره به تظاهرکنندگان مخالف حضور این حزب دراین منطقه حمله کردند.

العالم - عراق

به گزارش العالم،‌ صدها نفر از عربها و ترکمنهای ساکن کرکوک که اعلام کرده بودند در اعتراض به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر تحصن خواهند کرد، از سوی نیروهای وابسته به حزب دموکرات مورد حمله قرار گرفتند، درگیری ها به قدری در این شهر بالا گرفت که نخست وزیر عراق دستور منع آمدو شد درکرکوک صادرکرد.

شهر کرکوک پس از علنی شدن دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق مبنی بر تخلیه مقر عملیات کرکوک و تحویل آن به رهبران حزب دمکرات کردستان، در چند روز اخیر شاهد اعتراضات است.

این مقر قبل از تخلیه آن در سال 2017 متعلق به حزب دموکرات بود و نیروهای عراقی پس از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان کنترل آن را به دست گرفتند.

جودت العساف خبرنگار شبکه خبری العالم از کرکوک عراق، گزارش داد که نیروهای امنیتی توانستند اوضاع را کنترل کنند. وی افزود: بیش از یک هفته تظاهرکنندگان در مقابل مقر عملیات کرکوک به صورت کاملات مسالمت آمیز تجمع کرده بودند تا این که تظاهرکنندگان امروز مورد حمله طرفداران حزب دموکرات قرار گرفتند.

بنابر این گزارش، تظاهرکنندگان بیش از 11 لاستیک را آتش زدند. بر اساس اعلام بیمارستان آموزشی کرکوک، یکی از افسران امنیتی در این درگیری ها کشته شد، در بین مهاجمان نیز 4 نفر کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند که همگی از حمله کنندگان به معترضان و تحصن کنندگان بودند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: مقر حزب دمکرات کردستان درکرکوک برای مردم این منطقه نماد حادثه ای تلخ است زیرا در سال 2017 که حزب دمکرات کردستان از این مکان رفت، اجساد ناشناس دفن شده در فاضلاب این مقر پیدا شد. درحال حاضر این موضوع باعث شده که مردم کرکوک به ویژه از بازگشت این حزب به این مقر جلوگیری کنند و پیش بینی می شود که شورش دوباره ای رخ دهد.

در همین حال مقامات محلی گفته‌اند که در جریان تظاهرات در شهر کرکوک در شمال بغداد پایتخت عراق، دست‌کم یک غیرنظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها