دستور السودانی برای تشکیل کمیته تحقیق در مورد رویداد امنیتی کرکوک

دستور السودانی برای تشکیل کمیته تحقیق در مورد رویداد امنیتی کرکوک
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 01:27

نخست وزیر عراق دستو داد در خصوص حادثه امنیتی روز شنبه در کرکوک، کمیته تحقیق تشکیل شود.

العالم-عراق

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته تحقیقاتی را برای کشف و رفع ابهامات مربوط به وقایع و حادثه امنیتی کرکوک داده است.

نخست وزیر همچنین بر پاسخگو بودن و مجازت طرف‌های سهل انگاری که در حوادث کرکوک مقصر شناخته می‌شوند و محاکمه آنها تأکید کرد.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز گفت که کمیته تحقیقاتی برای اطلاع از شرایط رویداد کرکوک تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا موضوع بازگشت نیروهای پیشمرگه وابسته به بارزانی‌ها به کرکوک، این استان را صحنه اعتراض و درگیری کرده ‌است. اهالی کرکوک که مخالف بازگشت نیروهای پیشمرگه هستند، راه‌های ورودی به این استان را مسدود کرده‌اند.

شامگاه شنبه، در پی حمله و تیراندازی طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی به خیمه‌های تحصن کنندگان‌ عرب و ترکمان مقابل مقر فرماندهی عملیات استان، یک نفر کشته شده و ۱۲ نفر زخمی شدند.

معترضان عرب و ترکمان از محمد شیاع السودانی - نخست وزیر عراق خواستند تا در تصمیم خود مبنی بر واگذاری کرکوک به کردها بازنگری کند و آن را به حزب دموکرات (بارزانی) ندهد.

محمد شیاع السودانی - نخست وزیر عراق نیز در این تنش امنیتی بوجود آمده، دستور حکومت نظامی و منع آمد و شد در کرکوک صادر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها