چارچوب هماهنگی: خشونت، راه حل اوضاع کرکوک نیست

چارچوب هماهنگی: خشونت، راه حل اوضاع کرکوک نیست
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 01:44

چارچوب هماهنگی احزاب شیعی عراق با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و دوری از خشونت در کرکوک، بر حمایت خود از اقدامات دولت و دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح برای کنترل اوضاع تاکید کرد.

العالم-عراق

با تداوم و شدت‌گرفتن درگیری‌ها بین ساکنان عرب و ترکمن شهر «کرکوک» با نیروهای امنیتی وابسته به حزب دموکرات منطقه کردستان عراق، ائتلاف «چارچوب هماهنگی» احزاب شیعی این کشور (اطار التنسیقی) بیانیه‌ای در این‌خصوص صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است که چارچوب هماهنگی، تحولات استان کرکوک از جمله تظاهرات، اعتراضات و اقدامات خشونت‌آمیز متعاقب آن که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان این منطقه و تخریب و آتش‌گرفتن تعدادی از املاک خصوصی شده را به دقت و از نزدیک پیگیری می‌کند.

به نوشته رسانه‌های عربی، چارچوب هماهنگی در ادامه گفت: «ما تاکید می‌کنیم که خشونت و تنش بیشتر، راه حل وضعیت بین احزاب و ساکنان شهر نیست و حمایت خود را از تمامی اقدامات دولت و دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح برای کنترل اوضاع امنیتی و ثبات در استان [کرکوک] اعلام می‌کنیم».

در پایان این بیانیه آمده است: «ما از همه نیروهای سیاسی می‌خواهیم که از اظهارات ناخوشایند دوری کنند و برای آرامش و حمایت از دستگاه‌های امنیتی در انجام وظایف خود در حفظ اموال عمومی و خصوصی تلاش کنند و تاکید می‌کنیم که ثبات استان کرکوک وظیفه همه است».

به گزارش فارس طبق گزارش‌ها، سخنگوی پلیس کرکوک بامداد یکشنبه اعلام کرد که در این تظاهرات ۴ جوان کُرد کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» نیز با انتشار فیلم زیر، نوشت که عوامل حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» و همچنین نیروهای پیشمرگه، به ​​کاروان نظامی نیروهای سرویس ضد تروریسم در کرکوک حمله کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها