پیام دیدار سران حزب الله، حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی

پیام دیدار سران حزب الله، حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 16:41

کارشناسان مسائل منطقه معتقدند که دیدار رهبران مقاومت لبنان و فلسطین دو پیام دارد، پیام اول هشدار به رژیم صهیونیستی درباره جنایاتش در کرانه باختری و پیام دوم به آمریکا مبنی بر این که گروههای مقاومت در کنار یکدیگرند.

العالم – نظرکده

نزیه منصور پژوهشگر سیاسی عرب می گوید: همواره دیدارهای مستمری میان دبیرکل حزب الله لبنان با رهبران مقاومت فلسطین انجام می شود به ویژه که سیدحسن نصرالله به نماد محور مقاومت و وحدت میادین تبدیل شده است.

به گفته وی، دیدار سه گانه حزب الله، حماس و جهاد اسلامی نشان می دهد که وحدت میادین فقط حرف نیست بلکه علیه رژیم صهیونیستی عملی شده است و علاوه بر آن به آمریکا فهماند که مقاومت فلسطین تنها نیست و در سطوح عربی ـ اسلامی در برابر دشمن متحد است به ویژه که حماس با ایفای نقش بارز در داخل و خارج فلسطین به محور مقاومت بازگشته است.

نزیه منصور خاطرنشان می کند: زمانی که رژیم صهیونیستی تهدید به ترور رهبران فلسطینی کرد، پاسخ سید حسن نصرالله به دشمن فهماند که مقاومت فلسطین تنها نیست و نوعی همبستگی و وحدت میادین در سطوح جغرافیایی مقاومت وجود دارد علاوه بر آنکه پیش بینی می شود در آینده دیدارهایی بین انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق و سایر گروه های مقاومت برگزار شود.

در همین زمینه عبدالجواد العطار، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: در این دیدار رهبران مقاومت لبنان و فلسطین آخرین تحولات سیاسی فلسطین در سایه افزایش اقدامات مقاومت برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین می گوید، این دیدار به رغم حملات گسترده دشمن در کرانه باختری، محاسبات تل آویو را به هم ریخت و ثابت کرد که وحدت، هماهنگی و آمادگی در میان گروه های مقاومت فلسطین ریشه دار است و به برکت این هماهنگی، مقاومت توانسته است توطئه های دشمن را در فلسطین خنثی کند.

العطار خاطرنشان می کند که مقاومت فلسطین با عملیات هایی مانند شمشیر قدس به تهدیدات دشمن پاسخ داده و توطئه اش برای از بین بردن مقاومت در فلسطین را خنثی کرده است.

پربیننده ترین خبرها