آفریقای جنوبی ادعای ارسال سلاح به روسیه را رد کرد

آفریقای جنوبی ادعای ارسال سلاح به روسیه را رد کرد
دوشنبه 13 شهريور 1402 - 02:49

رئیس جمهور آفریقای جنوبی با استناد به تحقیقات انجام شده، تاکید کرد که هیچ مدرکی مبنی بر کمک نظامی به مسکو از طریق یک کشتی روسی وجود ندارد.

العالم-آفریقا

دولت آفریقای جنوبی شامگاه یکشنبه ادعای کشورهای غربی مبنی بر ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد.

«سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی با استناد به تحقیقات انجام شده، تاکید کرد که هیچ مدرکی مبنی بر کمک نظامی به مسکو از طریق یک کشتی روسی وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رامافوسا در این‌باره گفت که تحقیق مستقلی که انجام شده، هیچ مدرکی مبنی بر جمع‌آوری تسلیحات توسط یک کشتی روسی از این کشور در اواخر سال گذشته را پیدا نکرده است.

پیش از این، «روبن بریگیتی» سفیر آمریکا در ژوهانسبورگ طی نشست خبری در ماه می ادعا کرده بود که یک کشتی باری روسی با نام «لِیدی آر»، در ماه دسامبر در یک پایگاه دریایی نزدیک کیپ‌تاون، محموله تسلیحات بار زده است.

به گزارش فارس رئیس جمهور آفریقای جنوبی طی سخنرانی برای مردم این کشور، تاکید کرد که این اتهام‌زنی‌ها، تأثیر مخربی بر اقتصاد آفریقای جنوبی و جایگاه آن در جهان داشته است.

به نوشته رویترز، رامافوسا اظهار داشت: «هیأت تحقیقات دریافتند که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که کشتی از آفریقای جنوبی تسلیحاتی را به مقصد روسیه حمل کرده است. هیچ مجوزی برای صادرات اسلحه صادر نشده و هیچ سلاحی هم صادر نخواهد شد».

طبق این گزارش، وی ادامه داد که آن کشتی برای تحویل تجهیزاتی که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت تامین تسلیحات آفریقای جنوبی برای تجهیز نیروی دفاع ملی سفارش داده شده بود، در پایگاه دریایی پهلو گرفته بود.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت که نمی‌تواند جزئیات تجهیزات تخلیه شده را فاش کند زیرا می‌تواند عملیات نظامی مهم و جان سربازان آفریقای جنوبی را به خطر بیاندازد.

به نوشته رویترز، رامافوسا بار دیگر تصریح کرد: «هنگامی که همه مسائل در نظر گرفته شد، هیچ یک از ادعاهای مطرح شده در مورد تامین سلاح به روسیه صحت ندارد. هیچ یک از افرادی که این ادعاها را مطرح کردند نتوانستند مدرکی برای حمایت از ادعاهایی که علیه کشورمان مطرح شده بود ارائه دهند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها