گزارش العالم از راهپیمایی «همبستگی با قدس» و الهام مقاومت از قیام امام حسین (ع)

دوشنبه 13 شهريور 1402 - 12:23

راهپیمایی همبستگی با قدس شریف در مسیر زائران بین نجف و کربلا توسط جمعی از جوانان مقاومت اسلامی برگزار شد و زائران در آن مشارکت کردند.

العالم - عراق

فؤاد فاضل خبرنگار العالم درعراق گزارش داد: جوانان مقاومت اسلامی که برای گرامیداشت اربعین حسینی به عراق آمده اند، در مسیر نجف - کربلا، راهپیمایی «همبستگی با قدس» را با این هدف سازماندهی کردند که نهضت امام حسین (ع) الهام بخش انقلابیون برای مقاومت در برابر بی عدالتی و ظلم است.

زهرا قبیسی از لبنان که در این راهپیمایی شرکت کرده است، به خبرنگار العالم گفت: ما از امام خمینی (ره) آموختیم که چگونه از قیام عاشورا و واقعه کربلا برای تقویت حرکت انقلابی آرمان فلسطین و مبارزه با «اسرائیل»، استفاده کنیم. امام خمینی این شعار را مطرح کرد: اسرائیل باید از بین برود.

عبدالله هبائی از گینه نیز به خبرنگار العالم گفت: «از همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی می خواهیم که برای آزادسازی مسجد الاقصی متحد شوند، زیرا این مسجد مبارک متعلق به مسلمانان است نه یهودیان.»

این راهپیمایی شاهد مشارکت مردم از کشورهای مختلف جهان و مذاهب مختلف بود که با الهام گرفتن از انقلاب جاودانه امام حسین (ع)، به حمایت از مبارزات فلسطینی ها برای آزادی قدس شریف، محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی و لزوم وحدت عربی و اسلامی تاکید کردند.

علی مشهدانی روحانی اهل سنت از عراق به خبرنگار العالم گفت: «همه دنیا شاهد و ناظر عظمت زیارت اربعین هستند و ما انشاالله از فرصت زیارت اربعین و الگو گرفتن از سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) به آزادی مسجد الاقصی خواهیم رسید.»

محمد ابو نداء - از کشور فلسطین نیز گفت: دل های ما نزد ملت فلسطین، بیت المقدس و مسجدالاقصی است و با این دغدغه به سمت کربلا حرکت می کنیم. ما مقاومت در فلسطین را از امام حسین (ع) آموخته ایم.

خبرنگار العالم از روبروی موکب «طریق الاقصی» (راه مسجد الاقصی) در جاده نجف به کربلا گزارش داد: اینجا عطر شهادت قهرمانان عاشورای حسینی فضا را پر کرده است و بر آمدن فریاد الاقصی از حنجره زائران از خون سیدالشهدا (ع) سرمنشا گرفته است تا نقطه آغازی برای آزادسازی قدس شریف باشد.

پربیننده ترین خبرها