سفیر ایران در عراق: پیاده‌روی اربعین جهانی‌تر خواهد شد

سفیر ایران در عراق: پیاده‌روی اربعین جهانی‌تر خواهد شد
چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 21:29

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: پیاده‌روی اربعین جهانی شده است و جهانی‌تر هم خواهد شد.

العالم - ایران

«محمد کاظم آل صادق» در پیامی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز پیاده روی اربعین حسینی، این موفقیت را مرهون همکاری و همدلی صمیمانه مسؤلان و مردم دو کشور ایران و عراق دانست.

در پیام سفیر ایران که پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا صادر شد، آمده است: این خون حسین‌بن‌علی (ع) است که بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان می جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر و زنده‌تر میشود. این همان پیام عاشورا است که از زبان مبارک اباعبدالله الحسین (ع) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است.

حمد و سپاس خدای متعال را که بار دیگر امت اسلامی در نمایشی شکوهمند و امید آفرین برای آزادگان، و رعب آور و دشمن شکن برای معاندان و جبهه استکبار، اربعینی وحدت بخش و عزت‌مند را رقم زد.

سفیر جمهوری اسلامی در عراق با اشاره به اینکه این آیین بی نظیر بار دیگر عمق محبت و دلدادگی مردم ایران و عراق و سایر بلاد را به حقیقت روح بخش، امید آفرین و عزتمندانه راهپیمایی اربعین نشان داد، افزود: حضور پر شکوه، صبورانه و همدلانه مردم ایران و کَرم، جود، سخا و مهمان نوازی بی نظیر مردم عراق، برگ زرین دیگری از یکرنگی، برادری و وفاق دو ملت، حول مغناطیس جذاب حسینی را نشان داد.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری صبورانه ملت شریف ایران به خصوص زائران حسینی که با دل های پاک‌ و نورانی و مدیریت ایام زیارتی خود کمک شایانی به مدیران و برنامه ریزان برنامه اربعین امسال کردند، اضافه کرد: از خدام و موکب داران و مسئولان بخش های مختلف خدماتی و بهداشتی که کمک کار برادران عراقی در مدیریت حجم میلیونی زوار بودند کمال تشکر را دارم. به راستی که زبان از شکر کرم و مهمانی نوازی برادران عراقی قاصر است.

آل صادق ادامه داد: برخودد لازم می‌دانم از دعای خیر و عنایات مرجعیت معظم نجف اشرف، همکاری های مجدانه عتبات مقدسه، همراهی بی نظیر دولت دوست و برادر عراق که همه ظرفیت های خود را با اخلاص به میدان آورد تشکر کنم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات و فعالیت های سازمان الحشد الشعبی عراق در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، افزود: جانثاری الحشد الشعبی قهرمان و نیروهای امنیتی عراق و کَرم عشایر و صاحبان مواکب که هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند و تقدیم زائران حسینی کردند، فراموش نشدنی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه چنانچه همکاری و همدلی صمیمانه مسئولان دو کشور نبود، موفقیت این زیارت معنوی و عرفانی و مقدمه ظهور محقق نمیشد، افزود: اینجانب به عنوان خادم کوچک زائران حسینی و نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به خاطر این همه زیبایی و شکوه سجده شکر بر آستان الهی می گذارم و از خداوند متعال می‌خواهم این قلیل را از همه ما بپذیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها