رئیس اسبق موساد: رفتار اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری آپارتاید است

رئیس اسبق موساد: رفتار اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری آپارتاید است
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 12:27

رئیس اسبق سازمان تروریستی موساد اذعان کرد که رفتار رژیم اشغالگر در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری مطابق با آپارتاید است.

العالم - فلسطین اشغالی

«تامیر پاردو» یاردهمین رئیس سازمان جاسوسی و تروریستی موساد (۲۰۱۱-۲۰۱۶) در سخنانی به انتقاد از رفتار رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری پرداخت و آن را «آپارتاید» توصیف کرد.

آپارتاید یکی از اشکال تبعیض نژادی است و در اصطلاح به سیاسی جداسازی نژادی و تبعیض نژادی در کشور آفریقای جنوبی در حق اکثریت سیاهپوستان اشاره دارد که در سال ۱۹۹۴ پایان یافت.

«تامیر پاردو» که خود زمانی به دست نتانیاهو رئیس موساد شده بود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که روزه به روز به تعداد مقامات بازنشسته امنیتی اسرائیلی که معتقد به اعمال قوانین آپارتاید در حق فلسطینی‌ها هستند، افزوده می‌شود.

رئیس اسبق موساد افزود: «گروهی از فرمانده‌هان، دیپلمات ها و پرسنل امنیتی سابق هشدار داده‌اند که اسرائیل در خطر تبدیل شدن به یک کشور آپارتاید است». آسوشیتدپرس نوشت که لحن تامیر باردو به شدت تند بود و با توجه به پیشینه او، این سخنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پاردو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیشترین حمایت را از آمریکا دریافت می‌کند، ولی یک رژیم «آپارتاید علنی» است، در پایان خاطر نشان کرد: مسیر فروپاشی پرشتاب آن (اسرائیل) دیگر جای هیچ توجیهی برای ائتلاف را باقی نمی‌گذارد. این مسئله در آمریکا و اروپا هم وجود خواهد داشت».

تامیر پاردو پیش از این نیز از عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو به شدت انتقاد کرده و گفته بود که این کابینه صهیونیستها را به نابودی خواهد کشاند.

پاردو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفت: «هر روز که می‌گذرد به پایان رؤیای صهیونیسم نزدیک می‌شویم. مسیحیان و فاشیستها، حریدیهای مخالف صهیونیسم را به نخست وزیری گره زده‌اند که تغییر رنگ داده و حزب خود را به یک دیکتاتوریِ ارتدوکسِ نژادپرست بدل کرده است».

وی با بیان اینکه انسان در عجب است که چگونه رژیم صهیونیستی با دستان خود، در حال از بین بردن خود است، ادامه داد: نزادپرستان فاشیست منتظر هستند که جنگ یأجوج و مأجوج به پایان برسد و یهودیان بتوانند سایر [فرقه‌ها] را شکست دهند. دوستان اسرائیل هم چندی سالی است که به تصمیم‌سازان اسرائیل هشدار می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها